Pony in de schuur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desperado_

Pony in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 18:58

Hoi,

mijn vriendin mag een eigen pony.. maar ze wil hem in de schuur zetten zonder stukje loopruimte.

ik heb haar gezecht dat het beter is dat ze een stukje van der tuin afzet zodat hij kan lopen ,maar dat wilt ze niet.

wat vinden jullie ervan?

ps ik weet niet of t hier goed staat.

vivalavida_

Re: Pony in de schuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:02

als ik het goed begrijp wil ze hem dus gaan houden in een schuur waar hij/zij bijna niet rond kan lopen (24/7?) Nee dat lijkt mij niet echt een goed idee en een stukje tuin (weet niet hoe groot) afzetten lijkt me ook niet alles, nee ik zou er dan voor kiezen om de pony ergens anders te stallen

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:04

Hee, Nee het staat hier niet goed. Maar leuk dat je vriendin een pony krijgt! Ik weet nog dat ik mijn eerste pony kreeg... Maar ze wil dus een stukje tuin afzetten? Naja... Het ligt er aan hoegroot dat stukje is. Maar het is natuurlijk niet gezond om die pony in een klein stukje gras te laten lopen. ^^ Ik zou er ook voor kiezen om mijn pony ergens anders te stallen.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:04

Heeft je vriendin uberhaubt wel verstand van paarden? Sorry maar een pony kopen en 24/7 in de schuur zetten? Zoek dan een leuke pensionstal in de buurt, met andere paardjes, een fatsoenlijke stal en weide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:06

woont je vriendin op een boerdderij?

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 19:20

@Shanna: nee ze woont nie op een boerderij gewoon in een rijtjes huis, wel raar vind ik maargoed,

@Harvumi: ze wandelt/rijdt wel met hem en ze 'zecht' dat ze een wei heeft voor in de zomer.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:22

Volgens mij mag je niet eens in een rijtjeshuis (ik bedoel dus een woonwijk blok) paarden houden.??
maar dat weet ik niet zeker.
In een schuur is een beetje zielig, hij heeft wel loopruimte nodig. Waar wil ze rijden? gewoon op straat. Mischien dat ze hem beter op een manege kan neerzetten.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:23

met de anderen eens

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:26

Je mag idd niet zomaar een pony aan een rijtjes huis houden, en ik zou toch maar eens ernstig met je vriendinnetje gaan praten, desnoods dwingen een paar boeken te lezen, en haar proberen aan het verstand te brengen dat een pony veel lichaamsbeweging nodig heeft, en dus niet de hele winter op stal kan staan (als ze al een wei heeft, zo niet word het al helemaal ernstig) , dat uurtje rijden doet het hem dan ook niet. Succes ermee!

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:27

ik denk dat het voor de pony ook fijner is als hij of zij met andere paarden staat en een beetje kan strekken in de wei ...
ik vind het een beetje raar om een pony in de schuur bij een rijtjeshuis te zetten

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:29

Is dit serieus of ???
Je mag mijn hobbelpaard wel hebben Haha!
Die zal dolblij zijn met een plekje in een ruime schuur Haha!
Maar een echte pony/paard ....Nee gaat niet lukken,meiden Bloos

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:30

een pony in de schuur is opzich niks mee. (is niet anders dan een box) Als het paard met regelmaat ( iedere dag dus) buiten komt. Goed gevoert word, en in contact komt met andere paarden is er niks mee aan de hand.
Maar zoals ik het verhaal van jou lees. Is het niet meer als een opwelling en het hebben van een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:31

weet je wat ik nog wel het raarste vind?! dat die ouders het goed vinden!!

god laat dat kind een verzorg pony nemen of zet het op paardrijles, laat geen pony door hun onervarenheid onnodig lijden!

volgens mij zijn ze namelijk zo instaat de eerste en de beste gratis pony op te gaan halen!

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 19:31

ik zal haar dit topic laten lezen,
er is hier in de buurt wel een manege maar die zit vol dus ik heb haar gezecht dat ze dan moet wachten en op de wachtlijst moet maar ze wil perse nu een pony.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:31

Ik begrijp haar ouders niet eigenlijk. Ze mag wel een pony maar je gaat mij niet vertellen dat hun het goed vinden als ze hem in de achtertuin gaat neerzetten...weten hun wel dat ze dat van plan is? En hebben die ouders wel verstand van paarden? Ik vind het een beetje een raar verhaal....

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:32

junior_jody schreef:
ik vind het een beetje raar om een pony in de schuur bij een rijtjeshuis te zetten

De pony van een vriendin van mij heeft zo jaren gestaan. Keek heel gezellie vanuit de schuur de tuin in. In de zomer stond hij in de wei, in de winter in de schuur in de tuin. Beest had het prima naar zijn zin. Maar had wel regelmatig contact met andere paarden en kwam dagelijk meer dan 2 uur buiten

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:39

Ja maar dit lijkt mij meer een geval van, ik wil een paard. Weet absoluut niet wat ik er verder eigenlijk mee wil doen behalve rijden. Nou dan zetten we hem in de schuur toch pappie?? ...en pappie knikt braaf ja.

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:40

ik weet ook mensen die in een woonwijk 2 welshpony's hebben, maar deze beestjes worden bij mijn weten elke dag naar een weitje gebracht, en wat ze met de mest doen??? I dont know.. maar iig als ze zonodig een pony wil, laat het dan onder deskundige begeleiding, zodat de pony iig elke dag een paar keer per dag gevoerd wordt, aangezien ze mij nog een kind lijkt, lijkt het mij niet dat ze al de verantwoordelijkheid heeft...

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:31

Esmeralda schreef:
junior_jody schreef:

Citaat:
De pony van een vriendin van mij heeft zo jaren gestaan. Keek heel gezellie vanuit de schuur de tuin in. In de zomer stond hij in de wei, in de winter in de schuur in de tuin. Beest had het prima naar zijn zin. Maar had wel regelmatig contact met andere paarden en kwam dagelijk meer dan 2 uur buiten

het ligt ook wel aan de ruimte natuurlijk , maar uit dit verhaal kan ik nou niet echt opmerken dat de ponyt veel ruimte tot zijn beschikking krijgt...

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:35

Ik wil ook heel graag een eigen paard/pony, we hebben een heeeeele grote schuur Clown ....
Maar nee, dat wil ik een dier niet aandoen.

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:05

wij hebben thuis ook niet veel land, ong 35 meter x 80 meter waar dan ook een stal en n paddock op staan maar iig genoeg om de beentjes te strekken en zomers gaan ze naar een weiland toe Lachen

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:56

Ik heb ook paarden verzorgd hier gewoon in een woonwijk, maar paarden hadden wel wei tot hun beschikking en de mensen hadden er verstand van.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:41

-> VSW

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:43

Dubbelpost. *tem

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:44

Vind zowieso dat ze geen paarden moet nemen; als die vriendin ervan overtuigd is dat ze een paard in de schuur kan houden, weet ze baggerweinig van paarden af. Neem een hamster; die kan in huis, hoeft niet eens in de schuur Clown Lachen