Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DEES schreef:Maar ook dan ontkom je niet aan regelmatig de toplaag afgraven vanwege bladeren, vastlopen en dus weer blup.Of je moet echt veel geld op tafel leggen en gaan werken met puin, dainage, grind en zand, daarover folie en dan weer een hele dikke zandlaag. Zoiets.

Maar het scheelt wel of je het zelf kan of laat doen. Overigens los zand storten, wat wij gedaan hebben, is ook erg kostbaar. Dat loopt bij een beetje 20 x 40 bak al snel in een paar 1000 euro.
)Alane schreef:Ik heb 4 of 5 jaar geleden de grond ook laten roeren, nu zit ik met een schep diep al op geel zand, daaronder een oerlaag, daar hebben we wel een gat in laten slaan, mijn bak(je) is niet zo groot is eigenlijk altijd begaanbaar, tenzij het echt heel lang onafgebroken hoost, dan heb ik op de plek waar een gat in de oerlaag geslagen is een natte plek...., onderhoud is hierzo laag (alleen de afrastering had weinig hoevast door het roeren)
we zijn van plan een 20 X 60, zonder afrastering, aan te laten leggen, wederom geroerd.
Voordeel gat in de oerlaag is dat mijn weide ook een stuk droger is als het regent (eerder was het gelijk een wateerballet als men alleen al regen voorspelde)

Alane schreef:Ik heb 4 of 5 jaar geleden de grond ook laten roeren, nu zit ik met een schep diep al op geel zand, daaronder een oerlaag, daar hebben we wel een gat in laten slaan, mijn bak(je) is niet zo groot is eigenlijk altijd begaanbaar, tenzij het echt heel lang onafgebroken hoost, dan heb ik op de plek waar een gat in de oerlaag geslagen is een natte plek...., onderhoud is hierzo laag (alleen de afrastering had weinig hoevast door het roeren)
we zijn van plan een 20 X 60, zonder afrastering, aan te laten leggen, wederom geroerd.
Voordeel gat in de oerlaag is dat mijn weide ook een stuk droger is als het regent (eerder was het gelijk een wateerballet als men alleen al regen voorspelde)