keuze 2 stallen, wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

keuze 2 stallen, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 12:24

ik zit weer eens met een dillema..

de stal waar ik nu sta, ben ik echt heel tevreden over! mn paardjes staan altijd buiten, worden gevoerd enz en de mensen waarvan het is zijn super aardig en valt ook alles mee te bespreken Lachen eigelijk helemaal prima, het enige nadeel is, dat de hele winter, zeg maar vanaf oktober tot.. nouja laten we zeggen april, de paddock en het land erg nat zijn, zo nat dat er niet te longeren enz valt. nu heb ik "maar" shetlanders, maar toch zou ik het leuk vinden als ik iets meer met ze kon doen dan alleen maar langs de weg wandelen een groot deel van het jaar.

nu heb ik daar nooit zo mee gezeten, maar zag ik ineens een advertentie voor een andere stalling.
nadelen aan die stalling zijn dat het veel verder weg is, naar mn huidige stal is het 10-15 minuten fietsen, klein stukje dus, naar die stal is het zeker een half uur fietsen, langs een niet zo heel fijne afgelegen weg.

het voordeel is dat mn ruintje, Bento, dan bij andere ponys in een paddock kan, op dit moment staat hij in zn eentje omdat hij niet op het land mag en te dominant is tegenover de grote paarden, en dat er een bak is die het hele jaar door te gebruiken is.

aan de ene kant zegt mijn gevoel, lekker blijven staan waar je staat, ik heb het er super naar mn zin, het is in de winter goed te doen om er te komen (erbij te bedenken dat ik zometeen een half jaar stage heb tot 5 uur iedere dag, en dus echt alleen savonds kan), aan de andere kant wil ik graag wat meer kunnen doen met mn paardjes in een bak die goed te doen is!

kwa prijs zit er ook nog een verschil, waar ik nu sta betaal ik 75 euro inclusief alles, de "nieuwe" stalling vraagt 150 euro, ik wil wel proberen er wat af te krijgen, dat ik zelf uitmest en voer, maar eigelijk is dat dus ook nog wel een nadeel voor als ik een keertje echt niet kan, dan zit ik met een probleem, terwijl waar ik nu sta dat gewoon gedaan wordt ..

wat zouden jullie doen?

maartje_h

Re: keuze 2 stallen, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:27

uhhmm
niet zo moelijk denk ik volgens mij heb je zelf ook al beetje besloten
blijvenstaan waar je staat
je bent er tevreden over...
op de andere stal weet je niet hoe het daar gaat
straks valt het tegen en dan wil je terug...
terwijl je op deze stal tevreden bent

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:28

Mee eens. Ik lees ook uit jouw bericht dat je liever wil bijven staan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:29

ik zou blijven staan Haha!
heb je nu bij je in de buurt geen mogelijkheid dat je ergens op bouwland/akkerland kunt longeren etc?
helemaal omdat je straks met je stage zit zou ik denk ik blijven staan

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:29

Ik zou ook blijven staan waar je nu staat. Aan de nieuwe stalling zitten toch veel nadelen.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:30

Ik denk dat jij je keuze al gemaakt hebt. Clown

Ik zou blijven staan, ten eerst omdat je weet wat je nu hebt en voor wat voor prijs, de nieuwe stal is veel veder en je weet nogg niet wat je preceis hebt, en prijsverschil,..

Kan je niet in de buurt een "bak" afhuren waar je dan met eventueel meedere mesnen heen gaat zodat je de kosten kan delen, maar je wel wat hebt.

En wat wil je gaan doen op die nieuwe stal in de bak, als je denkt dat je er veel gebruitk van gaat maken, moet je het misschien wel doen, en als je hem toch maar 1 á 2 x per week gebruikt kan je in mijn ogen net zo goed blijven,...

Iig sucese ermee Lachen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:32

Ik zou blijven waar je bent. Het is kortbij, kan het prima vinden met die mensen. Je zegt dat Bento bij die andere stal wel bij andere paarden kan maar daar gaat die dan toch ook dominant zijn? Dus, daar vrees ik een beetje voor. Ook moet je denken aan de afstand, als het echt slecht weer is en je moet er door met de fiets, kan 10 minuutjes of 30 wel een groot verschil maken.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:33

inderdaad, blijven staan waar je staat. iedere dag een half uur fietsen gaat echt tegenvallen, vooral omdat je het nu zo naar je zin hebt. maar is er niet eens te overleggen om de bak te draineren ofzo?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 12:38

ik denk wel dat jullie gelijk hebben..
over Bento, hij is alleen dominant tegenover grotere paarden, niet tegenover shets, en op de nieuwe stal zou hij bij shets komen te staan.
over de afstand hebben jullie echt gelijk.. helaas zou ik niet echt iets in de buurt weten waar ik wel kan longeren, zou het bij de buurman kunnen vragen maar geloof niet dat hij daar zo enthousiast over zal zijn.. Scheve mond

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:48

Ik zou ook blijven. Je weet nu wat je hebt (fijne sfeer), je weet nooit wat je krijgt...
Wil je eens wat anders doen met je Shet?
Waarom ga je niet mennen?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 12:49

omdat ik ook maar een "arme" student ben en niet zo even een kar en tuig kan kopen Knipoog

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:53

Ik zou blijven staan. Je weet nu wat je hebt en als je een keer niet kan, wat ik me best kan voorstellen na je stage, wordt pony iig buiten gezet en gevoerd.

Daarom ben ik 3 weken geleden verhuist.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:53

als ik dit zo lees zou ik ook zeggen: Lekker blijven!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:54

ja ik zou ook blijven.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:04

ik zou idd ook blijven staan vooral omdat ik de andere stal ken. hahaha zou het niet doen. Gewoon lekker blijven staan.

Maarja eigen keuze blijft het altijd. In iedergeval veel succes!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 13:08

ik ken de stal zelf natuurlijk ook, heb er met Meike gestaan en Black verzorgd, maar het schijnt nu toch wel veranderd te zijn kwa faciliteiten, ik zat zelf erg te twijfelen maar mijn gevoel zei wel dat ik beter lekker kon blijven staan en ik denk dat jullie me wel redelijk overgehaald hebben Haha!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:10

annuh schreef:
omdat ik ook maar een "arme" student ben en niet zo even een kar en tuig kan kopen Knipoog

Wat je uitspaart door op deze stal te blijven, kun je bij elkaar leggen en dan eens op marktplaats kijken. Voor Shetten staan daar vaak best aardige spullen te koop voor relatief weinig. En een kunststof tuig kost niet zo heel veel (is wellicht minder mooi, maar wel oersterk)

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:19

ik zou ook blijven staan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:43

Ik wilde juist zeggen: Als je 75 euro per maand extra over hebt voor een drogere bak, dan zou je ook dat geld apart kunnen zetten en met die mensen om de tafel om te kijken of er niet een droger longeerbakje te maken is, en dat je er best een beetje aan bij wilt dragen... Voor een shetje is 10 meter doorsnede groot genoeg, en voor een paard 15 meter, en een klein stukje goed draineren, en wat zand erover, evt met bodemroosters ertussen, moet het toch lukken om een niet te zwaar, maar wel droog stukje te maken.
Maar een karretje en tuig is natuurlijk ook een leuk idee, alleen blijf je dan wel afhankelijk van daglicht.

Voor een shet vind ik 150 euro per maand best veel.
Een half uur fietsen door weer en wind, zou ik persoonlijk niet met plezier volhouden. Helemaal niet langs een vervelende weg.

Succes met je keuze!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 09:50

annuh schreef:
ik ken de stal zelf natuurlijk ook, heb er met Meike gestaan en Black verzorgd, maar het schijnt nu toch wel veranderd te zijn kwa faciliteiten, ik zat zelf erg te twijfelen maar mijn gevoel zei wel dat ik beter lekker kon blijven staan en ik denk dat jullie me wel redelijk overgehaald hebben Haha!

dat klopt maar zijn ook nadelen bijgekomen!

Maar idd. Ik vind 150 voor een shet ook veel (of 2 shets). En dat terwijl ze dan veel binnen staan wat ik al helemaal niet goed vind voor een paard en al helemaal niet voor shets.

En van het geld dat je overhoud kan je sparen voor tuig en karretje. Gewoon goed rond kijken en je vind vanzelf wel iets wat betaalbaar is. En ik help je graag als je hulp nodig hebt met iets Knipoog

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 20:41

annuh schreef:

Als dit de stal is die ik denk dat het is... Hé Mariëlle.... Scheve mond

Tjah, de faciliteiten zijn echt super! Bijan alles is perfect, tjah, ik denk dat je daar opzich wel een goede stalling aan hebt Ja. Zolang je maar niet te veel in contact komt met de echte eigenaren Knipoog.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:32

Ik zou als ik jou was lekker blijven staan.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:34

Lekker blijven waar je nu bent Lachen
Vraag of ze wat kunnen veranderen aan de bak(ander soort zand)

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:38

ik zou ook blijven waar je nu bent.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:40

Je zegt het idd zelf al, gewoon blijven staan.