Mijn paard bijt in de muur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

svennet

Mijn paard bijt in de muur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 17:40

Sinds vorige week heb ik eindelijk mijn eigen paardje! Het is echt een geweldig paard, er is alleen 1 ding wat ik haar graag af wil leren.
Als ik haar borstel geniet ze hier zienderogen heel veel van. Ze is pas 3,5 en pas sinds ongeveer een jaar van de wei en als ik haar borstel/kriebel probeert ze terug te kriebelen. De vorige eigenaren hebben haar (gelukkig) al afgeleerd om mij te gaan 'kriebelen', maar als alternatief gaat ze de wand of de spijlen 'kriebelen', of terwijl, ze gaat met haar voortanden over de wand of de spijlen schrapen. Het lijkt mij dat dit niet echt goed is voor haar gebit en aangezien ik geen zin heb in een tandartsrekening wil ik haar dit graag afleren. Ik zou alleen niet weten hoe! Straffen lijkt me niet eerlijk tegenover het paard, aangezien het natuurlijk gedrag is wat ze vertoond.
Is er misschien iemand die dit ook mee heeft gemaakt met zijn of haar paard en mij kan vertellen hoe je dit afgeleerd hebt?
Alvast bedankt!

Groetjess Sven

IkbenLeen

Re: Mijn paard bijt in de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:45

Misschien helpt het als je de spijlen en wand insproeit met antibijt (ook voor op dekens). Dan doet ze het (als je geluk hebt) 1 x , krijgt een supervieze smaak in d´r mond en laat het mischien de vorige x? Is geel flesje en verkrijgbaar bij ruitersportzaak. Vervolgens kun je haar wel vermanen (dmv stemheffing) om te wroeten zonder iets vast te pakken; ze kan het ook in de lucht doen! Dit laatste doet de mijne inmiddels!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:48

Hang een liksteen op, zo maak je het leik voor haar.

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:08

Je kunt ook tijdens het poetsen een plukje hooi geven, zodat ze hieraan kan knabbelen.
Maar de anti-bijt is ook zeker een goede oplossing.

mvgr. Veronique

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:46

Stop met borstelen en ze stopt met het gedrag.
Zet haar ergens neer waar niets te kriebelen/bijten valt en als ze jou dan weer als slachtoffer zoekt leer haar de term 'zachtjes' of als je het helemaal niet wilt 'nee'.