Sinds een tijdje ben ik een ander paard op stal aan het rijden, zo opzich gaat het redelijk. Zit erg vast, en is doodsbang om langzaam te lopen, dus niet te verzamelen, of uberhaupt een arbeids draf te rijden.
met de gallop donderd ze ongeloofelijk op de voorhand.
Dus ik ben der in de draf veel op mijn stem aan het rijden, en in de gallop gewoon wat omhoger aan het rijden, zodat ze niet op de voorhand donderd.
Nu gooit dit paard iedereen er af, gaat het een tijdje goed ( als ik het moet geloven want zoals ze nu loopt heeft ze altijd gelopen, en dan durf ik te zeggen dat een ezel beter loopt ) en daarna krijgt ze het in en geeft ze een mega bok.
Dus ook vandaag
Was haar gewoon aan het rijden ging opzich dus niet slecht, kreeg haar eindelijk wat rustiger in de draf, nu schrikt ze van iets in de hoek, spurt me weg en gooit op ongeveer 1.50 meter de benen de lucht in en daar lach Lara dus 
Nu bleef ze netjes naast me stanan ( wat ze normaal dus ook niet deed ) en ze trilden als een gek, ik praat dus rustig tegen der om te zeggen dat er niets aan de hand is. En stap weer op, nu is het paard dooooods bang om te lopen, alleen maar te rennen en te rennen, en dus niet terug te rijden op zit of teugel alleen maar met de stem.
Nu blijkt dat wanneer ze er iemand afgooide ze ontzettend met een zweep op der flikker heeft gekregen
Nu was mijn vraag * he he eindelijk* is dit gewoon een kwestie van vertrouwen winnen, of hoe moet ik zo iets aanpakken.
Afstraffen vind ik NIET de juiste oplossing.
groetjes Lara

) Hoe zie je het verschil tussen pijn en angst in een paard z'n ogen?