Veulen - Halster

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Talanta
Berichten: 161
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: ede / lunteren

Veulen - Halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-02 19:49

Hallo,
Ik heb een veulen van 1 maand oud, we hebben natuurlijk het halsdter al een paar keer groter gemaakt, maar ze staat nu in een andere wei en we kunnen dr niet meer pakken, om het halster groter te maken, en het zit zo strak sdat ze dr echt last van begint te krijgen. Als ik in de wei ga zitten komt ze wel naar me toen.,, maar zodra ik mn hand een beetje uitsteek weet ze niet hoe snel ze weg moet wezen, heeft iemand een tip???
Alvast bedankt

T'iamor mon duschi cé³´ une fiesta cabello! Mucha gente amor mon cabello.
( espa񯬠)


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:47

De wei verkleinen...of eventueel insluiten. Is even eng voor het veulen, maar voor haar eigen bestwil.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:54

Misschien dat je haar samen met de merrie naar stal ff kan brengen en daar kan je haar dan sneller pakken hé... Misschien dan ook wat voer neerleggen ofzo, dan is ze toch een beetje afgeleid.
Succes ermee...

gr.Marijke

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 20:58

Even geduld hebben en veel aandacht geven. Veel in de wei gaan zitten en afwachten. Hoe meer jij je best gaat doen, hoe minder zin het veulen krijgt.
Bij mij werkt met de rug er naar toe gaan zitten en ergens mee friemelen heel goed. Ze worden nieuwsgierig (zelfs Isolda Haha! ) en komen direct aan. Dan is het misschien heel even verstandig om snel te handelen en vooral niet loslaten. Als je dan het halster vergroot hebt, kun je iedere dag even in de wei zitten en flink oefenen. Het kost wat geduld, maar je hebt je verdere leven er plezier van!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers