Op hoeveel stallen heb jij gestaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Op hoeveel stallen heb jij gestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 20:16

Vandaag zijn Ocho en ik verhuisd en ik hoop echt dat we hier onze draai zullen vinden en nog jaren mogen staan.
Ik heb nu sinds vijf jaar zelf een paard en ben vandaag begonnen aan mijn vijfde stal.

Het zit zo: Op de eerste stal waar we stonden kwam een andere klant waarmee ik na verloop van tijd niet meer door een deur wilde.
Daarna een stal waar ik na een maand al weg gegaan ben omdat de eigenaar niet goed voor Frits zorgde.
Toen een ideale stal bij een boer, maar dat duurde ook maar kort van de goede man kwam te overlijden.
Tot slot heb ik nu een jaar op een stal gestaan waar het niet zo goed boterde tussen de staleigenaar en mijzelf.

Ik vraag mij af of ik nou eeen "stalhopper" genoemd kan worden, of dat er meer mensen zijn die geregeld door allerlei toestanden verhuizen.

Anoniem

Re: Op hoeveel stallen heb jij gestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:17

ik heb mijn paard sinds april en dit is mijn 2e stal. Hopelijk kan ik hier nog jaren blijven staan.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:20

ik vind je geen stal hopper hoor,tis jou paard en als jij vind dat jou paard ter kortkomt op stal waarom niet na een andere stal dan...???ik ben niet van stal verandert,maar toen mn paard in de zomerstalling stond,ging ik aktief op zoek na winterstalling,dus hup overal langs....en er is echt wel degelijke verschillen tussen stalhouders en stalhouders...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:40

In totaal, met verschillende paarden.. 3. en nu eigen stallen Lachen

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:42

3 en waar ik nu sta wil ik ook niet meer weg...

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:42

ik heb ook op meerdere stallen gestaan hoor alleen die waren gewoon veels te ver weg.
je moet tog je draai kunnen vinden en je paard moet er fijn staan tog ?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:58

eerst in rilland. Toen ging ik verhuizen naar kloetinge en moest de pony mee en toen kochten mijn lieve paps en mams een weide waar ik nu mijn paardjes heb staan en ik ben er ziels gelukkig mee

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:12

soms duurt het even voordat je de juiste plek hebt gevonden!
ik ben er ook best lastig in hoor, ben ook niet snel tevreden.

_eerst stond ze bij m'n ouders, ideale plek maar m'n moeder haat paarden dus heb ik haar daar weg gedaan.
_toen een pension stal waar ze naar mijn mening te weinig buiten kwam in de zomer soms maar 5 uurtjes en in de winter maar 3
_toen een andere pension stal waar ze in de zomer 24/7 buiten stond maar in de winter ook maar 3 dus ook te weinig
_nu staat ze zomer en winter 24/7 buiten met veel weiland en een schuilstal en ik ben dik tevreden!!!!

moet er wel bij vermelden dat m'n paardje last heeft van haar luchtwegen dus dat ik haar zoveel mogelijk buiten wil hebben en nu heb ik dat dus, ik hoop dat ze hier de rest van haar leven kan blijven staan!

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:14

Ik sta nu bij de 3de stal en hier hebben we het erg naar ons zin en gaan hier niet meer weg

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:25

Eerste stal 5jaar toen verhuist en paard meegenomen bij overbuurvrouw gezet een jaar,toen verhuist naar een andere buuf omdat de eerste buuf een bemoeizuchtig mens was en erg irritant werd,maar bij die tweede buuf kreeg ie geen eten en vermagerde sterk toen ik er wat van zei ontkende ze dat en zei dat ie genoeg kreeg dus heb hem daar na drie maanden weer weggehaald en bij mijzelf aanhuis gezet maar ja omdat mijn relatie uitging en ik weer terug verhuisde kwam ik weer terug bij mijn eerste stal waar ik 5jaar had gestaan.Helaas werd daar niks gedaan aan bakonderhoud en kon in de winter bijna nooit rijden dus toen ik daar wat van zei kreeg ik als antwoord dat ze daar geen tijd voor hadden, ben toen naar twee jaar vertrokken naar een manege/pensionstal heb daar toen drie jaar gestaan maar omdat het toch iedere dag 30km heen en 30 terug was heb ik besloten iets dichterbij te zoeken en gevonden ook daar toen nog drie jaar gestaan tot mijn paardje moest inslapen.Na driekwartjaar rouwen ander paardje gekocht en weer naar de laatste stal gegaan maar daar toen 2jaar gestaan met nieuwe paardje omdat er daar een paar rondliepen die de sfeer goed verziekt hadden en inmiddels sta ik nu twee maanden op een andere stal waar ik weer weg ga omdat ze daar de paarden weer eens niet het voer geven wat ze nodig hebben en mijn paard vermagert dus heb nu weer een nieuwe stal waar ik hopelijk de komende jaaaarrren kan blijven staan zonder al mijn voorafgaande tegenvallers tegentekomen!!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:32

Ik sta nu op mijn vierde stal, in 3 jaar.

- Eerste stal werd mijn zusje bedreigd door stalgenoten (ja je kan het zo gek niet verzinnen dus :/)
- Tweede stal kwam ik er achter dat achter mijn rug om mijn paard totaal niet werd buiten gezet
- Derde stal hadden we een bemoeizuchtig mens als stalhoudster, die het nodig vond om 12 kilo kuilgras per dag in mijn merens te storten. Daarbij was mijn paard daar totaal ongelukkig, want er was continue ruzie en gedoe, dus er hing een hele nare sfeer.

Nu sta ik wat verder van huis, maar op zich sta ik daar best fijn.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:35

in 9 jaar op 6 stallen

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:37

Dit is bij mijn jonge paard de derde stal. Voorheen twee opfokadressen en nu al iets meer dan een jaar een "gewone" stal met het hele jaar door weidegang en hier ga ik nooit meer weg Haha!

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:41

nou,dit is nu mijn 3de stal met mijn eigen paard Tong uitsteken
en in totaal ben ik nog eens appart in 3verschillende manege's geweest voor ik een eigen paard had

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:49

13 jaar en op 3 stallen gestaan.
1 x te weinig weidemogelijkheid, bij de andere stal was dat beter.
1 x toen door verhuizen
3e stal had ik het ook naar m'n zin.
en nu staan ze zo'n 3 jaar thuis Bloos

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:55

Bij mijn vorige paard:
1e stal weggegaan omdat mijn zus er weg ging (ik mee naar nieuwe stal)
2e stal weggegaan vanwege te ver
3e stal weggegaan vanwege ruzie
teruggegaan naar 1e stal, tussendoor even meegenomen naar de stal waar ik werkte maar binnen 2 weken weer terug, uiteindelijk weggegaan vanwege verhuizing
4e stal weggegaan vanwege paard op werk gezet
5e stal weggegaan vanwege gestopt met werk en degene met wie ik de voerbeurten deelde ging naar een andere stal (ik dus mee)
6e stal weggegaan vanwege paard verkocht.
Dit allemaal in 8 jaar tijd.

Mijn paard van nu heb ik bijna 1 jaar en staat nog op de eerste stal.

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:20

Al die (bijna) 5 jaren dat ik mijn paard heb nooit verhuist Knipoog

Marinda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:25

Op 2 stallen.
Was bij de 1e stal weggegaan omdat ze daar een slechte buitenbak hadden en ik dus pony's had die elke dag gereden moesten worden, wat dus niet kon:P
Dus zijn we verhuist naar een vol-pensionstal mét binnenbak en sta daar nog steeds Tong uitsteken

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:29

op 1 stal, al 5 jaar .. Lachen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 09:39

Chuwaz heeft sinds hij van z'n huidige eigenaresse is, op 3 verschillende stallen gestaan (in 3 jaar tijd ofzo Scheve mond )
Één stal was ik niet bij, maar de andere twee wel. In het begin stond hij op de manege waar ik rijd, maar toen is hij in mei 05 verhuisd naar z'n huidige stal, waar hij dus alweer een poos staat.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 09:48

Ik ben nog niet verhuisd met mijn paardje, heb haar ook pas 4 maanden!
Heb het best naar m'n zin waar ze nu staat Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 09:51

Ik ben dus niet de enige die zo vaak verhuisd is.

Ben er ook niet trots op ofzo. Altijd een hoop gestress. Denk je uiteindelijk je plek gevonden te hebben wordt je er om onverklaar bare reden uitgeflikkert Stoom uit je oren Extreme duivel Huilen .

Dat was 1,5 jaar geleden en ben sindsdien 3x verhuisd in 1 jaar tijd.
heb nu wel weer een plek gevonden maar of dit dan nu eindelijk ook eens langer gaat duren dan 3 jaar...geen idee.

Hoe zit het met jullie vertrouwen in stalhouders nu je zo vaak bent verhuisd?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 09:55

Ik sta nu op mijn derde stal ( heb mijn paardje 1,5 jaar ).
Eerst stond hij in een wei van een bekende, maar die werd verkocht. Toen ben ik meeverhuisd en bij die mensen aan huis gaan staan. Vanwege aanfok hadden ze deze winter geen stal meer voor die van mij, dus nu sta ik op de manege/pensionstal waar mijn bijrijdpaard ook staat. Hier ben ik voorlopig van plan te blijven ( kom daar als bijrijder al 4 jaar ).

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 09:59

Ik sta nu op mijn derde stal in 2 jaar tijd. De eerste was een boerderij, daar had ik alleen niet zoveel mogelijkheden en het was te ver weg, ik heb daar een klein jaar gestaan. Toen verhuisde ik naar een andere stal, daar heb ik een paar maanden gestaan maar toen moest m'n pony worden ingeslapen. Toen een tijdje geen paard gehad, nu wel weer en ik sta op een hele fijne stal waar ik voorlopig niet meer weg wil!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 09:59

eerste stal . bij manege . en ga daar niet weg .