Ik zou graag jullie mening willen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gillian1987

Ik zou graag jullie mening willen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 12:23

ik weet niet of het hier goed staat?! maar het gaat om de verzorging van mij paard dus ik denk t wel

Het gaat om mijn paardje, een 4-jarige haflinger ruin.
Hij staat bij een vriendin van mij op stal en wordt goed verzorgt, maar ik werk 40 uur per week in zwolle en mijn paardje staat in Elburg. Ik ben er elke avond op stal rond een uur of 7 en blijf meestal een uurtje, hij wordt in de winter door de weeks meer gelongeerd dan gereden omdat het nogaal een stress kip is in het donker, in de zomer wordt hij zo'n 3 keer door de weeks gereden. In het weekend rij ik altijd.

Nou is mijn vraag, denken jullie dat het mogelijk is om 40uur per week te werken en een paard te houden?
De ene vindt dat een je geen paard zou moeten hebben als je 40 uur werkt, en de andere zegt weer dat hij het heel erg goed heeft bij mij.

Ik zou graag jullie mening willen hierover, is het zielig voor een paard als de eigenaar alleen 's avonds op stal kan zijn?

Alvast bedankt,
Groetjes Gillian

_Dunja_

Re: Ik zou graag jullie mening willen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:27

Ik werk ook 40 uur en heb een pony.
Het maakt denk niet uit of je maar 10 uur werkt of dat je 50 uur werkt het gaat om de kwaliteit van de verzorging die je geeft.

Ik vind dat je paard gewoon minimaal iedere dag zijn/haar stal uit MOET.
Die van mij staat zo ie zo iedere dag de hele dag buiten dus dan kan ik ook met even poetsen weer naar huis gaan...
beweging heeft ze zo ie zo iedere dag in de paddoc's...

Maar 1,5 tot 2 uur per dag vind ik wel dat een paard verzorging nodig heeft.
Dit kan natuurlijk per persoon verschillen maar dit is mijn mening.

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:33

ik werk ook de hele dag, en de ene keer komt hij wel overdag buiten en de andere keer niet
ik ben er s'avonds dan van ong half 7 tot 10, lang zat vind ik
je moet toch ook werken om je paardje te onderhouden lijkt mij Knipoog

Gillian1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 12:35

_Dunja_ schreef:
Ik werk ook 40 uur en heb een pony.
Het maakt denk niet uit of je maar 10 uur werkt of dat je 50 uur werkt het gaat om de kwaliteit van de verzorging die je geeft.

Ik vind dat je paard gewoon minimaal iedere dag zijn/haar stal uit MOET.
Die van mij staat zo ie zo iedere dag de hele dag buiten dus dan kan ik ook met even poetsen weer naar huis gaan...
beweging heeft ze zo ie zo iedere dag in de paddoc's...

Maar 1,5 tot 2 uur per dag vind ik wel dat een paard verzorging nodig heeft.
Dit kan natuurlijk per persoon verschillen maar dit is mijn mening.

oke, bedankt voor je reactie.
hij wordt wel heel goed verzorgt, als ik hem niet longeer of rij dan laat ik hem even rennen buiten. Hij staat bijna elke dag buiten en ik haal m meestal naar binnen als ik op stal kom. Hij wordt zo weer zo elke dag uitgebreid gepoetst en zijn stal uitgemest. Het is alleen zo dat k niet elke dag de tijd heb om uitgebreid te rijden of wat dan ook. Het is ook nog zo dat ik afhankelijk ben van openbaar vervoer, dit maakt t weer een stuk moeilijker om te komen en gaan wanneer je zelf wil. Ik hoop binnen een half jaar mijn rijbewijs te hebben en dan zal ik een stuk meer tijd over houden voor mijn schatje.

Gillian1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 12:37

loveseben schreef:
ik werk ook de hele dag, en de ene keer komt hij wel overdag buiten en de andere keer niet
ik ben er s'avonds dan van ong half 7 tot 10, lang zat vind ik
je moet toch ook werken om je paardje te onderhouden lijkt mij Knipoog

Ja dat is m juist, ik ben een baan gaan zoeken omdat ik zo graag een paardje wou.. nu heb ik m en ben ontzettend gek met hem. Het is alleen dat ik geen 3uur opstal kan zijn elke avond. De ene avond is het 1 uurtje de andere avond weer 2uur het hangt ervan af wat ik nog meer moet doen die dag.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:37

geeft toch niks Knipoog
je zorgt er in iedergeval voor dat je paard er netjes bij staat en kan rennen dat is wat een paard nodig heeft en dat geef je hem.
Goed bezig hoor meid Haha!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:38

ik werk zelf zo'n 50 uur in de week, ik hou dus doordeweeks weinig tijd over, naast mn werk heb ik natuurlijk mn huishouding nog. Ik heb een verzorgster voor doordeweeks, zij verzorgt hem en berijd hem. In het weekend doe ik alles. Ik ben blij dat ik een goede verzorgster heb en dat ik haar kan vertrouwen dat zij goed voor hem zorgt.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:42

Heey..

Als hij zijn beweging krijgt is het okee hoor.. wan thij komt er elke dag uit.. Dus dan word hij toch goed verzorgt.. Gaat goed toch.. Als hij geen vervelend gedrag krijgt door verveling, is alles goed, neem anders een verzorgster.. Clown

xox Daan

Gillian1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 12:44

_Dunja_ schreef:
geeft toch niks Knipoog
je zorgt er in iedergeval voor dat je paard er netjes bij staat en kan rennen dat is wat een paard nodig heeft en dat geef je hem.
Goed bezig hoor meid Haha!

thnx Haha! ik doe zo mijn best, maar kreeg afgelopen tijd commentaar dat het zielig was voor m en dat ik m beter weg kon doen naar iemand die wel de hele dag aandacht heeft voor hem.
Ik ben blij dat jullie het anders zien, hij krijgt ontzettend veel aandacht als ik er ben..

@Murphy1982, thnx voor je reactie.
Ik voel me al een stuk beter na jullie reacties Lachen

@Dnlle: thnx, nee hij wordt niet vervelend ofzo.. hij is altijd ontzettend blij als ik er ben en is super braaf. een verzorgster zou idd anders wel een oplossing kunnen zijn.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:45

Nou dan doe je er goed aan..

xxx..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:45

ja kijk of je iemand vind die hem ook wat aandacht kan geven, heb je zelf ook wat meer lucht als je het druk hebt op je werk

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:47

Wat een onzin zeg, je pony komt er iedere dag uit en krijgt dus beweging.
Je zegt dat ie iedere dag uitgebreid gepoetst word dus hij staat er netjes bij Knipoog
Die mensen zijn gewoon jaloers denk ik...

Gillian1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 12:48

@garny95: idd, misschien een goed idee ook al is het iemand die een paar dagen in de week lekker met m bezig is en waar ik o pterug kan vallen als ik het inderdaad druk heb op mn werk en moet overwerken of wat dan ook

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:49

Je moet wel 40 uur werken om paarden te kunnen houden Tong uitsteken
Nee, zonder gekheid.. Dat gaat prima hoor!
Als je paard overdag aan voedsel en water niks te kort komt heeft je pony het prima bij jou als ik dat zo lees!
Aandacht en beweging genoeg Ja

Gillian1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 12:51

_Dunja_ schreef:
Je zegt dat ie iedere dag uitgebreid gepoetst word dus hij staat er netjes bij Knipoog

Haha, dat zou kunnen Tong uitsteken
maar het gaat die mensen puur om het rijden, ze vinden het zielig dat hij eigenlijk op moment alleen in het weekend kan rijden. ze weten dat hij beweging krijgt maar ze vinden dat er meer gereden moet worden.
Ik heb zoiets van : ik zorg goed voor mijn mannetje, hij krijgt elke dag beweging (in de wei, longeren of rijden)
dus ik ben blij te horen dat jullie dezelfde mening hebben als mij Haha!

@Frank: thnx, voedsel en water heeft hij zat.. en hij komt gewoon buiten als ik er niet ben

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:53

ik werkte 40 uur met 2 pony's
De shet wordt 3x in de week door een verzorgster gereden, de andere dagen gooi ik haar 's avonds los of longeer ik haar.
Als het weer het in het weekend toelaat gaat ze een poosje de wei op.
Met de haf hetzelfde eigenlijk

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:54

Laat je niet gek maken, meid, door wat sommige mensen zeggen.
Wordt er niet onzeker door!

Gillian1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 12:56

ik ben heel blij met jullie reacties, een beetje opgelucht zelfs.
Ik weet dat ik alles voor mijn paard over heb (behalf tijd soms lol)
Maar ik zou niet weten wat ik zonder mijn paardje moest doen, en wou daarom zeker weten of het erg is wat ik nu doe of dat het eigelijk gel*l is.
Verkopen van mijn schatje zou denk k t grootste fout van mn leven zijn denk ik

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:59

Gillian1987 schreef:
_Dunja_ schreef:

Haha, dat zou kunnen Tong uitsteken
maar het gaat die mensen puur om het rijden, ze vinden het zielig dat hij eigenlijk op moment alleen in het weekend kan rijden. ze weten dat hij beweging krijgt maar ze vinden dat er meer gereden moet worden.
Ik heb zoiets van : ik zorg goed voor mijn mannetje, hij krijgt elke dag beweging (in de wei, longeren of rijden)
dus ik ben blij te horen dat jullie dezelfde mening hebben als mij Haha!

@Frank: thnx, voedsel en water heeft hij zat.. en hij komt gewoon buiten als ik er niet ben

Als die mensen dat vinden waarom bieden ze dan niet aan omdat voor je te gaan doen? Knipoog

Ik heb tot voor een half jaar geleden ook altijd 40 uur in de week gewerkt (heb nu een 36 urig contract). Met daarnaast gewoon nog een huishouden erbij doen. Het is hard werken maar ik haal veel plezier en ontspanning uit het met mijn paarden bezig zijn. Alleen al de stallen uitmesten en poetsen kan ik van genieten. Maar nou heb ik wel weer het voordeel dat ik mijn paarden aan huis heb staan Lachen

Zo te lezen komt jouw paard in mijn ogen niks te kort. Elke dag naar buiten en 3-4 keer in de week aan het werk. Heerlijk leventje lijkt me Knipoog

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:59

Ik werk ook 40 uur en heb ook een paardje samen met iemand anders. Ze staat op een pension, dus wordt elke dag gevoerd, stal uitgedaan en komt elke dag buiten. Daarnaast gaan wij allebei 3x in de week naar haar toe, soms rijden, soms longeren, soms wandelen, soms lekker tutten. En een dag in de week heeft ze vrij.

Als ik jou was zou ik me niks aantrekken van wat anderen zeggen. Als jij vind dat je paard goed verzorgd wordt en genoeg aandacht krijgt is dat toch prima.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:15

Volgens mij doe je het prima!

Zelf werkte ik fulltime, maar voelde me er zélf niet lekker bij, gevoel dat ik te weinig aandacht aan haar kon besteden, plus dat mijn vriend ook wel eens aandacht wil Knipoog
Ik ben een dag minder gaan werken, wat ik heerlijk vind, maar dat moet natuurlijk wel kunnen..

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:21

haha je moet je geen zorgen maken hoor, als ik dit zo lees, heeft jouw paardje een superleventje Ja
je moet er toch niet aan denken om de hele dag me hem bezig te zijn? mijn paardje zou daar zeker niet van gediend zijn
die vermaakt zich prima in de weide, of zoals nu als het te nat is, samen met een vriendinnetje in de paddock,

ook ik werk 40 uur, heb een huishouding en een paardje....
ze is nog jong, dus rijden doe ik zowiezo niet, maar vorig jaar had ik haar moeder ook nog, die reed ik ook maar 1 of 2 keer in de week, de rest van de tijd liep ze lekker in het land Ja
ik heb ze nog nooit horen klagen Haha!

Gillian1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 13:52

@ iedereen: heel erg bedankt voor jullie reacties, het is mij nu iig duidelijk geworden dat je niet persé de hele dag op stal moet zijn om je paardje een leuk leventje te geven Haha! al zou ik soms zelf ook wel graag wat langer op stal kunnen zijn, maar nog een half jaartje wachten en dan heb ik als het goed is mn rijbewijs en heb ik een stuk meer vrijheid Knipoog

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:02

Hey Gill!

Alaska ziet er niet naar uit dat ze ongelukkig is hoor Knipoog
Ik denk ook niet dat een paard er gelukkig van wordt als de eigenaar tijd heeft om de hele dag te prutsen met m.
Het is belangrijk dat ze er elke dag zowieso 1 keer uitkomen. En dat gebeurd toch praktisch altijd wel? En als jij dan savonds nog ff lekker verzorgt/rijd/longeert komt ze niets te kort hoor!

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:53

Zijn genoeg mensen die fulltime werken en pas savonds naar hun paardje gaan hoor is niks mis mee als ze maar de nodige aandacht krijgen