ik ga maar weer eens dressuur starten met mijn schimmel... maar je voelt hem al aan komen... het is een SCHIMMEL, die weet dat ze dat is en daar dus gebruik/misbruik van maakt
Mijn vragen zijn:
- hoe houd/maak je hem schoon als je hem de dag ervoor wast (voornamelijk 's morgens vuil aan de benen, staart en bil--> deken ligt er al op)
- is het mooier/toegestaan om een ZWART dekje te doen ipv wit (zo lijkt paard witter)
- plastron verplicht??
- Ze heeft nogal DUNNE MANEN, en ik vlecht alleen met elastiekjes, doordat het dunne manen zijn gaan ze nogal PLUIZEN wat ertegen te doen??
- HOE staart wit houden tot wedstrijd
?- ik rijd met een spring/jachtzadel (klasse B) kleur bruin en een bruin hoofdstel word daarop ingekort qua punten??
- ik heb beugels 2 gaten langer dan dressuur maat maar omdat ik een klein paard heb 1.63 en ik nogal lange benen kan ik hem niet langer doen want dan steken mijn benen eronderuit.. dit is toch geen probleem als mijn houding maar correct is?
- wat kun je doen aan het hoofd?(babyolie etc??)
- iemand nog extra tips?
- als ze in galop aanspringt doet ze vaak haar hoofd in de lucht (net tijdens aansprong zo'n 10 cm voor loodlijn en dan weer 'normaal') is dit erg (in B)??
- af en toe trekt ze nog aan de teugels (voornamelijk met opnemen avn teugels of een gang trug nemen (draf naar stap bv) hoe te corrigeren>?
- als ze gespannen is, gaat ze nogal 'trippelen' in de stap tips??
gr colette