ik heb een d pony

en een jaarling
we hebben thuis nog meer paarden/ pony s maar de jaarling staat altijd alleen
mijn d pony staat nu in stal
nu heeft die jaarling sinds een aantal weken trug een ongelukje gehad (gat in der oog dus blind nu weer over denken we
) en stond altijd met mijn d pony in de bak. nu staat zij weer in de wei want we denken dat het weeer genezen is en dat denkt de veearts ook! maar ze vind het niet leuk in de wei naar mijn gevoel
. ze staat bijna altijd alleen staat altijd bij het hek bij mijn pony en wacht op mij enz...! ook wordt ze gebeten want ze heeft een paar lelijke happen huid weg
!nu vamidag had ik ff het hek open om de pony van mijn zusje de wei in te doen toen kwam ze naar me toe.. ik vond het oke en dacht doe ik haar daalijk maar weer de wei in ! dat deed ze dan eindelijk... pony van zusje er uit en huppeke ze kwam alweer bij mij.. ik vondt het ooke en dacht kan ik haar hier ff laten (in de bak )staan eten samen met mijn d pony! vond ze helemaal leuk
! toen ging ik op mn d pony rijden en moest ze ff in stal , vond ze wel oke! ik had gereden deed mijn pony weer in stal en wou haar de wei weer in doen, maar dat wou ze niet.. eindelijk haar toch de wei in gekregen want ik vond wel dat ze dat moest! ik vind dit echt niet leuk.. en ook voor mijn pony is het leuker dat ze samen staan! nu vindt ik het alleen zonde om zo'n jaarling bij de rest van de kudde wegtehalen en in stal te doen en in de bak ! maar nu dacht ik vammidag.. (wij hebben containerstallen 3 containers naast elkaarr.. um beetje raar uitgelegd maar daar hebben wij deuren in gezet dus hele mooie ruime stallen) nu dacht ik als ik nou aan mn vader vraag of hij een vierkant weg wil lassen uit die tussenwand en dan ff een rand van iets er om heen hout of rubber weet ik wat maar dat het niet scherp is, zodat mijn d pony en zij die jaarling samen kunnen knufelen en ruiken snachts.. en dan toch niet alleen staat savons en overdag de bak in! dit leek mij wel leuk voor mij en voor de pony 's !waarom voor mij? omdat ik zo haar mooi mak hou! door dat ongelukje is ze erg mak geworden en helemaal oke! omdat ze iedere dag haar medicijnen moest hebben!
en voor hun ? omdat mijn d pony zo niet alleen staat en hij een maatje heeft!
waarom niet allebij in 1 stal? omdat ze dan de hele stal afbreken.. een hoop mest
vinden jullie dit wel een idee? of vinden julie dat ik haar gewoon buiten moet houden? houdt er ook rekening mee dat ze zo wel mak blijft !
gr charlotte
als het verkeerd staat sry

nee daarom kan hij niet de wei in ... uhm als je onze wei ziet dan denk ik niet dat je daar je pony in wilt hebben waar meee je wedstrijden rijdt enz ..