Dinsdag moet mijn vriendin een ABOP proef afleggen met haar fjord maar ze ligt altijd in de poep/pies waardoor die vlekken niet meer weg te krijgen zijn. Ze heeft al meerdere keren gewassen met paardenshampo, zilverschampo en biotex maar ze krijgt het er niet uit. Wie o wie weet het wonder middel om haar schoon te krijgen voor aanstaande dinsdag??
Mijn fjord is ook zo'n leukerd die altijd in zijn eigen zeik ligt. Ik was hem gewoon altijd met baby shampoo. Niet die van switzal, maar zo'n blauwe fles, heb je allemaal verschillende van en zijn een stuk goedkoper. Heb elke maand wel een nieuwe fles nodig Ik krijg hem er goed schoon mee
een baby shampoo inderdaad, goed wassen & schrobben, afspoelen, opnieuw insoppen, 5/10 minuten in laten trekken, & weer afspoelen [ tijdens het afspoelen ook nog goed met een borstel schrobben. werkt bij schimmels [bijna] altijd. dit moet je natuurlijk niet élke keer gaan doen, want dat is niet zo goed voor de huid van je paardje.
Cowboy Magic heeft een flesje waar een soort van anti-vlek in zit (weet niet precies hoe het heet)... ik heb er op stal de smerigste paarden weer schoon mee zien worden...
Werkt bij mij ook prima mocht het nodig zijn, Django ligt ook altijd lang uit in de mest maar na een dagje buiten in de regen is hij meestal weer helemaal schoon
Het zijn die smerige urine/ammoniakvlekken die er niet meer uitgaan. Paard kan er weinig aan doen; hij slaapt nu eenmaal in zijn eigen wc.
Ik geef je helaas weinig hoop. Alle middeltjes werken niet of een beetje, maar niet helemaal. Het moet slijten, dat is de enige remedie. Wat je kan proberen is voor de proef flink talkpoeder op en in de vlekken te deppen, dan maskeer je het enigszins.
Cowboy Magic greenspot remover Dat spuit je er op, laat het even inwerken, dat met een natte doek er overheen en dan is het al een stuk schoner, werkt echt goed! En net voor de wedstrijd kun je inderdaad wat talkpoeder mengen met krijt, in de goede kleur, dan zie je er niet veel meer van
vanish!, of evt een drupje chloor in een emmer oplossen. Ook kun je met houtskool de vlekken eruit krijgen. gewoon je paard nat maken, met houtskool erop wrijven (echt goed, dat het dus pikzwart wordt) en daarna afspoelen. Succes