manen van mijn fjord groeien niet meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_jiska_

manen van mijn fjord groeien niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 17:10

Ik weet niet of mijn vraag op de goed plek staat, maar dat hoor ik wel.

Goed, ik heb van het voorjaar een Fjord gekregen, en die is sindsdien plots opgehouden met de groei van haar manen. Ik heb echt geen idee hoe het zou komen. Bij haar vorige baasje groeiden ze heel snel. Ik heb ze nu 1 keer ietsje hoeven knippen, een halve cm ofzo. En dat is eigenlijk alles wat er aan is gegroeid in al die maanden.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Foutje in de voeding? En zijn hier misschien voedingsupplementen voor? Of kunnen de manen gewoon stoppen met groeien na verloop van tijd(ze is 24)?

Ik hoor graag wat ik er aan kan doen en of mensen een idee hebben van wat het kan zijn. Ik vind het heel erg vreemd en ik wil graag dat ze lange manen krijgt.

Jil__

Re: manen van mijn fjord groeien niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 17:20

_jiska_ schreef:
Ik weet niet of mijn vraag op de goed plek staat, maar dat hoor ik wel.

Goed, ik heb van het voorjaar een Fjord gekregen, en die is sindsdien plots opgehouden met de groei van haar manen. Ik heb echt geen idee hoe het zou komen. Bij haar vorige baasje groeiden ze heel snel. Ik heb ze nu 1 keer ietsje hoeven knippen, een halve cm ofzo. En dat is eigenlijk alles wat er aan is gegroeid in al die maanden.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Foutje in de voeding? En zijn hier misschien voedingsupplementen voor? Of kunnen de manen gewoon stoppen met groeien na verloop van tijd(ze is 24)?

Ik hoor graag wat ik er aan kan doen en of mensen een idee hebben van wat het kan zijn. Ik vind het heel erg vreemd en ik wil graag dat ze lange manen krijgt.

nou ik denk niet dat de haren stoppen met groeien ik denk dat het aan het eten ligt wat hij/zij krijgt.
of dat hij/zij zich doet scheuren. als hij/zij zich doet scheuren(manen of staart tegen stal deur ofzo doet dat er allemaal plekjes komen dan maak detol in de paardenwinkel kennen ze zig er wel mee uit doeidoei
ik hoop dat ik je kon helpen

_jiska_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 17:25

Bedankt voor je reactie. Ze schuurt alleen niet, haar manen zitten niet door elkaar, ze heeft geen plekjes. Ze heeft ook niet echt een plek om zich te schuren, ze staat namelijk dag en nacht buiten en het hek is van draad. Dat is het dus niet.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 17:27

Sommige paarden hebben gewoon geen lange manen 'geprogrammeerd' staan. Het is dus genetisch bepaald Lachen

Of het ook met leeftijd te doen kan hebben, geen idee...?

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:59

Heeft het misschien iets te maken met de tijd van het jaar, als je haar in het voorjaar kocht, het is nu bijna winter.
Ik merk het zelfs aan mijn eigen haar.
Ik weet niet of dat het kan zijn maar het lijkt me zo.

groetjes