staart opscheren, hoe netjes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

staart opscheren, hoe netjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 13:42

toen Uris en Bommel bij de hengstenhouder stonden om klaar gemaakt te worden voor de keuring hebben ze haar staart iets opgeschroren. heel chique, alleen de bovenste zijkantjes.

inmiddels is het weer behoorlijk aangegroeid en wil ik het graag weer bijscheren, maar ik heb dit nog nooit gedaan Haha!
hoe kan ik het het beste scheren zodat je het mooiste resultaat krijgt?

Ludora

Re: staart opscheren, hoe netjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:49

Euh.... Moeilijk te verwoorden, maar ik ga een poging doen. Tong uitsteken

Eerst even de haren recht kammen. Dan scheer je van onder naar boven langs de staartwortel. Onder, waar de staart begint laat je het een beetje schuin aflopen zeg maar, (schuin naar de achterkant van de staartwortel) zodat als ze de staart optillen het mooier valt. Dan druk ik mijn hand op de bovenkant van de staart, draai het machien om en ga van boven naar beneden scheren om de haren bovenop mee te nemen. Het machien laat ik geleiden door de staartwortel, die lengte houdt ik aan.

Euh ja en dat is het eigenlijk. Clown Doe het met kleine stukjes, zodat je niet meteen falicant fout gaat.

Is het duidelijk wat ik bedoel ????? Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 13:52

dat schuin aflopen snap ik niet helemaal... bedoel je daarmee dat je zo ver mogelijk aan de achterkant begint zodat je de bovenkant niet te veel meeneemt?

is het ook mogelijk dat ik de haren die ik niet weg wil hebben vastzet met elastiekjes en dan een beter overzicht heb op wat wel weg moet?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:57

Euh schuinaflopen........... euh... tsja, laten we de voorkant de boven kant van de staartwortel noemen. En de bovenkant de bovenkant van de bips. Dan moet je aan de onderkant, het einde waar de staart doorloopt, zeg maar niet aprubt in een rechte lijk stoppen met scheren, maar het schuin naar beneden en naar achter af laten lopen..... (duidelijker Haha! Haha! )

Dat laatste kan je wel even doen, maar als je het los haalt zul je zien dat je die haren toch iets moet inkorten ander vallen ze over het geschoren heen en dan die je er niets van.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 14:21

ik ga het gewoon proberen, heb toch pas over een maand weer wedstrijd Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:20

Ik scheer de staart ook altijd op. Wat heel belangrijk is, is dat je de scheermachine echt paralel op de staart zet zeg maar, echt recht langs de zijkanten, dan wordt het het mooist. Zo maak je het mooi strak.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 21:51

tot hoe ver moet ik trouwens doorscheren? de helft van de staartwortel??

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:54

Ik scheer altijd totdat de staart echt weer dik wordt. Ik bedoel; dat ik niet te veel lange plukken eraf scheer. Ik kijk gewoon steeds en dan misschien nog een stukje eraf of juist stoppen.