Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

daar kan je enkel rechtdoor en op straat vind ik het ook niet zo ideaal Armaris schreef:Sorry hoor maar ik vind dat je echt overdrijft,kan het nou echt zo kwaad om een paar weekjes niet in de bak te rijden?
Die bak zou me geen hol schelen,als ik maar naar buiten kon en het verder gezellig was

Jij betaald hem/haar, hij/zij moet dan ook voor een aantal dingen zorgen.Citaat:Mijn instructrice heeft me juist vandaag verteld dat het belangrijk is om buiten te dressuren.Juist i.v.m recht richten.Omdat je haar buiten op een lang pad veel beter recht door kan rijden op een behoorlijke midden draf.Op rechte lijnen draftempo's rijden.Wijken van links naar rechts op het pad .Veel voorwaarts-neerwaarts en natuurlijk je galop tempo's.Juist buiten kan je de galop uitstrekken en weer terug nemen.De instructrice raade mij aan om niet meer als 3 maal per week ,in onze overigens uitstekende buiten piste, te oefenen en de rest van de week buiten.Ook een kwestie van je paard happy te houden.
Overigens ben ik van een stal met 2 binnenpistes en 2 buitenpistes,gegaan naar een veel kleinere stal met 1 buitenpiste.Ik weet dat van de winter als het vriest ik ook niet buiten kan rijden maar ik vind de goede verzorging en de gezelligesfeer op stal heel belangrijk.Zowel voor mijn humeur als dat van mijn paarden.