Paard met winterhaar oppoetsen voor wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Paard met winterhaar oppoetsen voor wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 12:16

Ik heb mijn paard niet geschoren dit jaar omdat dat vorig jaar niet zo goed uitpakte (ze kreeg schuurplekken over haar hele lijf).
Ze staat wel onder dek, maar heeft toch redelijk wat haar, dus ik wil haar eigenlijk niet wassen want ze blijft lang nat en droogt op met 'patroontjes' in het haar Clown (klinkt stom, maar ziet eruit als een heel bezweet paard dat je zo in zn box hebt gedumpt)
Ze heeft witte benen die ik altijd opscheer en dus wel gewoon schoonwas.
Wie heeft dé tip om mijn paard toch superschoon te krijgen? (of laten lijken Tong uitsteken )

carlijn83

Re: Paard met winterhaar oppoetsen voor wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:38

Een hele uitgebreide poetsbeurt geven met alle borstels Knipoog
Een poosje onder een fijne (wollen) deken laten staan wil ook nog wel eens helpen voor wat glans en het 'platdrukken' van de haren.
Of eventueel met een dot wol (ken je een schapenhouder?) een paar keer lekker over het lijf heen halen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:40

mijn paard is ook niet geschoren, staat wel al onder een dikke deken, dus ze zit nog aardig glad in het haar (vooral onder de deken)
ik poets nooit heel lang, gewoon harde borstel, zachte borstel en dan met een schapenvacht met equishine. ziet er prachtig uit!

hannahhannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:24

Mijn pony is ook niet geschoren, heeft geen deken op en loopt bijna altijd in de wei, ze is dus een beer in de winter! Voor wedstrijden poets ik haar en dan laat ik haar die nacht slapen met een wollen zweetdeken(in de stal), en de volgende dag ligt het haar plat en glanzend..succes!

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:30

carlijn83 schreef:
Een hele uitgebreide poetsbeurt geven met alle borstels Knipoog
Een poosje onder een fijne (wollen) deken laten staan wil ook nog wel eens helpen voor wat glans en het 'platdrukken' van de haren.
Of eventueel met een dot wol (ken je een schapenhouder?) een paar keer lekker over het lijf heen halen.

mijn bijrijdpaard zit ook vrij dik in het haar en hierbij doe ik het ook atlijd zo.
Vaak als je even een deken oplegt gaan de haren al veel platter liggen en lijkt het al heel anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:40

Als alle haren de zelfde kant op staan, dus niet zo beertjes-achtig, lijkt het al een stuk netter.

Die 'patroontjes' herken ik, heeft mijn paard ook altijd ook zonder veel haar, even met lauw water uitspoelen helpt heel goed.

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:01

toen findirs nog niet hele winter een deken ophad, vond ik dat ook vreselijk zo'n vacht, gewoon eventjes 2 uurtjes met een lekker dikke deken opzetten en dan wonderbaarlijk super glad!!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 15:58

Orri heeft wel een deken op hoor, fijne met nylon binnenkant zelfs. Haar vacht ligt (daaronder iig Tong uitsteken ) dus wel vlak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 19:34

Even een halsdeken er bij op voor de wedstrijd. Ligt de hals ook plat, staat zo raar. Clown