Alleen vind ik het mesten nog niet zo handig, de drollen rollen namelijk vrolijk door de tanden van de mest vork heen!
Hoe doen jullie dat, en dan ook vooral: waarmee?
Tips, hints en suggesties meer dan welkom!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
(wel een brede met van die randen dan) en dan gewoon de mest erop schuiven. Natte plekken kun je wegscheppen. Ligt eraan hoe je je stal bijhoud. Ik heb ze aan huis staan en 's ochtends en savonds even de drollen eruit en als er een vieze plek is haal ik die er ook uit. Ik maak dus geen echte pot stal (weer droog over nat). Maar strooi bij en schup op, doe dacht ik 3 balen voor ongeveer 2 weken. Natte gaat er telkens uit en droge gaat dan naar de plek waar geplast wordt en het schone vlas erbij in op de droge plek. Heel systeem dus maar voor mij werkt het. Ieder zo z'n eigen ding denk ik. abbysumo schreef:Je hebt speciale mestvorken bestemd voor vlas!!
Werkt super.

RUBYWHITE schreef:Ik gebruik een gark, eens een gark, altijd een gark
Elinee schreef:... [ @ carlijn 83 ; hebben wij nooit last van gehad.][
gwen1222 schreef:elke dag met een mestboy de drollen eruit halen en dan om de dag met de mestvork wat urineplekken weghalen en 1 keer in de week al het schone vlas aan de kant doen en dan alle vieze eruit halen en dan een halve baal erbij