Graag jullie mening over het volgende. Sinds een 2 jaar sta ik op een stal ergens in het noorden van het land, waar ze stalboxen verhuren met in de zomer weidegang. Het wordt gerund door mensen die veel buiten de deur werken en geen pensionstalling willen zijn. Wij als huurders mesten zelf,zetten de paarden zelf buiten,binnen,etc.Verder doen de staleigenaren alleen het voeren twee keer op een dag. Onze paarden hebben het verder prima met de buitenstallen,maar de'ponyhuisvesting vind ik erg zorgwekkend. Nu het nat is is komen de dieren alleen nog buiten als wij ze zelf even buiten gooien in de paddock (mogen niet meer op de weide). De ponys, staan binnen in een donkere schuur, waar hooi en stro is opgeslagen, staan de hele dag en nacht zonder verlichting in donkere stallen(om de stal een klein raampje),worden nauwelijks gemest en komen niet naar buiten en(de meesten eigenaren van de pony's hebben we al weken niet meer gezien). Ze staan daar maar te staan. natuurlijk halen wij ze er af en toe uit en mesten we de boel,maar eigenlijk kan dit gewoon niet, omdat de staleigenaren deze verantwoordelijkheid zouden moeten dragen. Zij geven tenslotte ook nog eens aan aan de mensen die hun paarden"droppen" dat er wel voor gezorgd zal worden(ja..doorwie...). De eigenaren denken zelfwat anders over het houden van paarden zij hebben zelf hun eigen paarden in stands gezet (vorig jaar gebouwd wat niet mag volgens de nieuwe wetgeving) en hun eigen veulen ziet met deze dagen het daglicht ook niet. Ik wil graag uitzoeken of wij grond hebben om iets mee te gaan doen. De dieren worden dan wel gevoerd en hebben water,maar aan welzijn,aandacht en verzorging ontbreekt het echt. Wie weet of we hier iets mee zouden kunnen doen.alle tips zijn welkom.