Ik vroeg me af wat jullie ervan vinden. Vinden jullie het kwakzalverij, of werkt het echt?
Mijn paard krijgt soms wat stress tijdens het rijden, is soms nogal hard in de mond, en soms liep ze nt echt mooi over de rug.
Zondag is er een internationale ostheopate naar onze manege gekomen, op vraag van mijn lesgeefster. Toen ze daar was heb ik mr gevraagd om mijn paard ook eens na te kijken. Ze voelde eerst overal eens, hefte har been op, noem maar op. Al snel kwam ze tot het besluit dat de hele rug van mijn paard vast zat. Ze heeft hem dus losgemaakt (amai wat had mn paardje daarbij pijn!). Ik heb nu de opdracht gekregen om 3 dagen klei op haar rug te leggen en magnesium voor paarden bij te geven omdat dat zorgt voor soepele spieren tijdens de winter, werkt rustgevend en voor een goede darmflora.
Ik mag nu de eerste week alleen stappen en draven aan de lange teugel. daarna mag ik gelijdelijk haar voorwaarts neerwaarts beginnen rijden, en dan stilletjes aan opnemen.
Ik voel nu nog niet zo'n groot verschil, wel is mn paard merkbaar rustiger (ik geef de mangesium nog niet).
Hebben jullie ooit al een ostheopaat nr je paard laten kijken? Wat scheelde er? En wat was het resultaat?