Ostheopatie voor paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evikes

Ostheopatie voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 14:29

Ik vroeg me af wat jullie ervan vinden. Vinden jullie het kwakzalverij, of werkt het echt?

Mijn paard krijgt soms wat stress tijdens het rijden, is soms nogal hard in de mond, en soms liep ze nt echt mooi over de rug.

Zondag is er een internationale ostheopate naar onze manege gekomen, op vraag van mijn lesgeefster. Toen ze daar was heb ik mr gevraagd om mijn paard ook eens na te kijken. Ze voelde eerst overal eens, hefte har been op, noem maar op. Al snel kwam ze tot het besluit dat de hele rug van mijn paard vast zat. Ze heeft hem dus losgemaakt (amai wat had mn paardje daarbij pijn!). Ik heb nu de opdracht gekregen om 3 dagen klei op haar rug te leggen en magnesium voor paarden bij te geven omdat dat zorgt voor soepele spieren tijdens de winter, werkt rustgevend en voor een goede darmflora.
Ik mag nu de eerste week alleen stappen en draven aan de lange teugel. daarna mag ik gelijdelijk haar voorwaarts neerwaarts beginnen rijden, en dan stilletjes aan opnemen.

Ik voel nu nog niet zo'n groot verschil, wel is mn paard merkbaar rustiger (ik geef de mangesium nog niet).

Hebben jullie ooit al een ostheopaat nr je paard laten kijken? Wat scheelde er? En wat was het resultaat?

BrankaZ

Re: Ostheopatie voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:33

Ik heb een week nadat ik mijn paard had gekocht een osteopaat langs laten komen. Mijn paard had n.l. een stuk in zijn rug dat gevoelig was. Verder was zijn kruis erg vlak. Het bleek dat er een stuk van zijn rug vast zat.
Ik heb het idee dat hij de behandeling als prettig ervoer omdat hij er vrij makkelijk aan meewerkte en aan het einde van de behandeling stond te slapen.
Het heeft m.i. zeker geholpen want na de behandeling was zijn kruis ineens minder vlak en verder stond ie dag later in zijn wei te bokken van plezier. En dat terwijl de osteopaat aangaf dat hij mogelijk een reactie kon krijgen en hij dus ook spierpijn ervan kon krijgen. Daarom moest hij dus ook een weekje rust krijgen.

Manon79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:08

Ik hoor goede verhalen er over! Mijn gevoel is wel als je twijfelt dan haar gewoon terug bellen met je vragen.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:16

toen ik mijn paard kocht is hij ook gelijk behandeld door een osteopaat, want ik merkte dat hij een hele gevoelige rug had.. de behandeling moet heerlijk voor hem geweest zijn, hij was super mak en stond ook bijna te slapen. hij heeft nu in totaal 2 behandelingen gehad, voor zijn rug en voor zijn nek en hij heeft nu nergens meer last van. hij zit nu ook veel beter in zijn vel en is veel eigenwijzer geworden en bokt en springt nu weer vrolijk rond in de wei of losgooibak.(voorheen liep hij met een vaste rug, niet echt lkkr dus)
over een maandje gaan we weer omdat we een ongeluk samen hebben gehad en ik denk dat er weer het een en ander vast zit.
ik zie echt aan mijn paard dat hij geniet van die behandelingen omdat hij weet dat het is om hem te helpen en dat de pijn daarna weg is...
ik ben echt zeer tevreden hierover en het werkt echt!

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:35