Benen scheren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Benen scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 20:51

Mijn paard heeft volgens mij mok aan 1 van zijn achterbenen, een paar dikke knobbeltjes en een dikke kogel.
Nu las ik in een topic over mok iets over het scheren van de benen.
Zou graag willen weten hoe ik zijn benen dan het beste kan scheren, hoe hoog bijvoorbeeld.
Mijn paard heeft al wel weer wat een wintervacht en wil liever niet dat het raar gaat lijken.

ElCamino

Re: Benen scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:11

Als je paard aleen mok in de kootholtes heeft en je wilt dat scheren, scheer dan alleen de kootholtes uit.
Ik doe het sowieso altijd bij mijn paard.
Ik trek een lijnt vanaf de buitenkant van de hoefbal recht omhoog to de onderkant kogel aan allebei de kanten en scheer alles ertussen weg met de tondeuse.Ik blijf onder het spoortje .
Ziet er netjes en verzorgd uit.

Als de mok hoger zit kun je opscheren tot op de pijp/ sprongen.
Ik scheer waar het kan met de haren mee aan de voorkant ( valt het niet zo op)
En als je witte benen hebt kun je al het wit wegscheren, rest niet, dat valt het minste op.

En pesoonlijk interesseert het me geen moer als het ter preventie van mok is, belangrijker is dat het paard er vanaf komt. Dan maar beetje raar gezicht.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 13:56

Dan je wel, ben het met je laatste zin wel eens, maar omdat ik nog nooit een paard de benen heb geschoren leek het me niet onverstandig om eerst even te horen hoe een ander het doet.
Mijn paard heeft het aan de zijkant van de kootholte waar de kogel zo'n beetje begint, aan de zijkant zat een korstje en iets aan de bovenkant van de kogel.
Heb hem nu eerst gewassen met betadineshampoo en er daarna tandpasta op gedaan, had ik ook gelezen in een topic.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:35

Mja, als je de sok eraf scheert dan loopt regen water de kootholte in. Eraf vind ik wel netter.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:02

je moet een beetje wegknippen.... de sok houd het tegen dat er nog meer vuil in komt.. Dat zei de DA tenminste..... Tandpasta? nooit van gehoord.... ik heb der gewoon mok spul der op gedaan en binnen twee weken geen korstje mee rte zien

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:42

Mijn merrie is ook gevoelig voor mok, heb haar benen sowieso het hele jaar geschoren, lijkt veel netter op wedstrijden. Even water er over en nadrogen met een handdoekje en ze zijn weer schoon en droog als ze op stal staat. Als ze dan alsnog plekjes krijgt smeer ik er mokzalf op, gaat dat ook niet allemaal in de vetlok zitten

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:13

Die van mij krijgt alleen mok op de witte benen, dus ik scheer alleen het witte gedeelte.. (dan valt de overgang ook niet zo op)