Pieta (fjord van mijn vriendin en Niek zijn beste vriendin) stond naast Niek, maar die is sinds gisteren verhuisd naar een buitenbox. Pieta werd elke keer ziek van de tocht en nu was de maat vol voor mijn vriedin. Het probleem is namelijk dat ze de tussendeur en de deur waar je binnenkomt in de stal niet sluiten. Ofwel de paarden komen op de tocht te staan. Niek is vorige winter ook verkouden geweest, maar verder niet ziek. Nu is Niek de eerste in de rij en ben bang dat hij nu wel sneller een koudje zal vaten en ook vind ik het erg jammer dat zijn vriendinnetje weg is. Nu is de keuze wat doe ik. Ga ik naar een buitenstal of zal ik gewoon hier blijven staan het het even aankijken.
Voordeel binnenstal:
Hij heeft leuk uitzicht en heeft het voor de rest prima naar zijn zin.
Nadeel binnenstal:
De tocht en zijn beste maatje is ergens anders heen gegaan.
Voordeel buitenstal:
Grote ruime boxen en zijn maatje die weer naast hem staat.
Nadeel buitenstal:
Prijs (stalgeld gaat 35 euro omhoog) en het uitzicht dat weer iets minder leuk is.
schaam me dood maar twijfel echt wat ik moet gaan doen. Zeker omdat mijn vriend en ik net een huis hebben gekocht en we niet weten hoe het financiele plaatje eruit komt te zien. Mijn salaris zal iets stijgen (te denken aan 55 bruto), maar verder weten we nog niet hoe of wat.