stal keuze

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

samantha5

stal keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 17:51

Ik sta op een gezellige pensioenstal en daar ga ik ook zeker niet weg. Ik ben er vorig jaar juli samen met mijn vriendin heen gegaan en een prima stal gekregen. Een binnenstal met een luik naar buiten. Hij kijkt zo uit over de dijk.

Pieta (fjord van mijn vriendin en Niek zijn beste vriendin) stond naast Niek, maar die is sinds gisteren verhuisd naar een buitenbox. Pieta werd elke keer ziek van de tocht en nu was de maat vol voor mijn vriedin. Het probleem is namelijk dat ze de tussendeur en de deur waar je binnenkomt in de stal niet sluiten. Ofwel de paarden komen op de tocht te staan. Niek is vorige winter ook verkouden geweest, maar verder niet ziek. Nu is Niek de eerste in de rij en ben bang dat hij nu wel sneller een koudje zal vaten en ook vind ik het erg jammer dat zijn vriendinnetje weg is. Nu is de keuze wat doe ik. Ga ik naar een buitenstal of zal ik gewoon hier blijven staan het het even aankijken.

Voordeel binnenstal:
Hij heeft leuk uitzicht en heeft het voor de rest prima naar zijn zin.

Nadeel binnenstal:
De tocht en zijn beste maatje is ergens anders heen gegaan.

Voordeel buitenstal:
Grote ruime boxen en zijn maatje die weer naast hem staat.

Nadeel buitenstal:
Prijs (stalgeld gaat 35 euro omhoog) en het uitzicht dat weer iets minder leuk is.

Bloos schaam me dood maar twijfel echt wat ik moet gaan doen. Zeker omdat mijn vriend en ik net een huis hebben gekocht en we niet weten hoe het financiele plaatje eruit komt te zien. Mijn salaris zal iets stijgen (te denken aan 55 bruto), maar verder weten we nog niet hoe of wat.

Ashquar

Re: stal keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:11

Als het lukt met het geld gewoon in een buitenstal zetten zou ik doen. Want wat heeft je paard nou aan een uitzicht over de dijk? Mensen vinden het wel mooi, maar dat is hetzelfde als je paard naar zonsondergang laten kijken. Knipoog

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 20:19

Santos_ schreef:
Als het lukt met het geld gewoon in een buitenstal zetten zou ik doen. Want wat heeft je paard nou aan een uitzicht over de dijk? Mensen vinden het wel mooi, maar dat is hetzelfde als je paard naar zonsondergang laten kijken. Knipoog

Op de dijk gebeurd wel veel, er loopt namelijk een fietspad en er lopen altijd wel mensen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door samantha5 op 15-11-06 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:21

Aah oke dan is het wel interessant voor je paard. Haha!
Maar toch zou ik gaan voor buitenstal als het met geld lukt dan, omdat het in die andere stal ook tocht.

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:24

mmm moeilijk sam, maar als het financieel lukt zou ik zeker voor die buitenstal gaan!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:51

is de stak veel groter dan dat het 35 euro duurder is?Ik vind op de tocht staan wel erg.Maar je de portomonee telt ook mee.
Kwa uitzicht voor het paard maakt het niet veel uit hoor.
Ik weet op welke stal je staat en daar gebeurt best veel op het erf.Dus hij ziet best wel wat.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:58

Ik zou kiezen voor de buitenstal. Ik zpersoonlijk zou het niet prettig vinden als mijn paard op de teocht stond. Ook vind ik een buitenstal lekkerder voor het paard. Als het finacieel allemaal kan zou ik zeker de buitenstal nemen.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:01

kun je niet ergens een plaat voor plaatsen zodat het niet zo erg meer tocht?

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:21

Tocht vind ik toch wel een groot nadeel hoor!
Zijn er nog meer pensionklanten die in de binnenstal staan en ook last hebben van tocht?
Dan zou ik toch eens (met zn allen) gaan navragen bij de stalhouder.

Het is natuurlijk gezellig voor jou als je naast je vriendin staat maar ik weet niet of paarden het ook zo bekijken Knipoog als er maar soortgenootjes in de buurt staan dan vinden ze het al gauw goed denk ik.

Vanwaar het prijsverschil tussen de binnenstal/buitenstal??

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 22:23

carlijn83 schreef:
Tocht vind ik toch wel een groot nadeel hoor!
Zijn er nog meer pensionklanten die in de binnenstal staan en ook last hebben van tocht?
Dan zou ik toch eens (met zn allen) gaan navragen bij de stalhouder.

Het is natuurlijk gezellig voor jou als je naast je vriendin staat maar ik weet niet of paarden het ook zo bekijken Knipoog als er maar soortgenootjes in de buurt staan dan vinden ze het al gauw goed denk ik.

Vanwaar het prijsverschil tussen de binnenstal/buitenstal??

Nee de rest heeft er geen last van, ik ook iets minder erg als mijn vriendin.

Inmiddels heb ik wel besloten om met Niek naar een buitenbox te verhuizen, hij mist zijn vriendin enorm. Hij loopt telkens rondjes te draaien in zijn stal en te hinneken.

Het prijsverschil zit hem in de grote. In de buitenbox zal je ook makkelijk twee fjorden kwijt kunnen. Knipoog

Iedereen bedankt!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 21:42

Nou wil ik niet vervelend doen, maar even een vraag? Haha!

Wil de eigenaar niks doen aan de niet sluitende deuren? Lijkt me vreemd dat een staleigenaar daar niets aan doet. Hij moet het immers hebben van zijn klanten. Of valt de toch wel mee?
Daarbij.. is het erg dat hij eens leert dat hij ook eens gescheiden wordt van zijn vriendjes? Als hij daar na een paar dagen mee om kan gaan, heb je er uiteindelijk alleen gemak van. Ja
Even door de zure appel heen bijten. Haha!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 09:13

Sjoert schreef:
Nou wil ik niet vervelend doen, maar even een vraag? Haha!

Wil de eigenaar niks doen aan de niet sluitende deuren? Lijkt me vreemd dat een staleigenaar daar niets aan doet. Hij moet het immers hebben van zijn klanten. Of valt de toch wel mee?
Daarbij.. is het erg dat hij eens leert dat hij ook eens gescheiden wordt van zijn vriendjes? Als hij daar na een paar dagen mee om kan gaan, heb je er uiteindelijk alleen gemak van. Ja
Even door de zure appel heen bijten. Haha!

De staleigenaar let er wel op, maar er lopen zoveel mensen in en uit. En ook is hij niet de hele dag op het erf. Het is een boederij met een winkel. En vooral op zaterdag en zondag komen er ook allemaal vreemde op het erf om leuk naar de paardjes te kijken. Het bordje "deur sluiten" zien ze gewoon niet en laten de deur lekker open staan.

Ik dacht dat hij het al wat minder erg vindt, ze staan nu twee weken van elkaar gescheiden, maar merk gewoon dat hij sago is en dat zijn stal er niet beter op wordt. Als ik pas 's avonds kan komen dan wil je niet weten hoe die stal eruit ziet. Er ligt geen 1 schoon strootje meer in... dit is niet overdreven. En dan is hij de vorige dag helemaal uitgemest en is er weer 1,5 plak bij gedaan (van die mega balen).

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:40

het stalgeld gaat wel 35 euro omhoog maar het bespaard je wellicht dierenarts kosten. Is er niets tegen de tocht te doen. Plexiglas platen oid?
Succes met je beslissing.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:45

baudyh schreef:
is de stak veel groter dan dat het 35 euro duurder is?Ik vind op de tocht staan wel erg.Maar je de portomonee telt ook mee.
Kwa uitzicht voor het paard maakt het niet veel uit hoor.
Ik weet op welke stal je staat en daar gebeurt best veel op het erf.Dus hij ziet best wel wat.

voor 35 euro hoef je echt niet persee een veel grote stal te verwachten, het feit dat ze een buitenstal hebben is al duurder vaak.