Mijn paarden staan ook het hele jaar door buiten, van oktober tot april ongeveer staan ze op het land van mijn vader (buitenbak, stalletje en 1,8 hectare gras en lekker dicht bij huis). De rest van het jaar staan ze bij of mn opa op het land, of bij kennissen op het land, ligt er net even aan wie plek heeft. Dit om mn vaders land wat rust te geven (dit kun je als je geen andere plekken hebt ook doen door het land in 2 of 3 stukken te verdelen).
Het stalletje op mn vaders land bestaat uit 2 delen + een zoldertje. Zolder wordt gebruikt voor hooi en stro. Het grootste deel staat altijd open als schuilstal voor de paarden en in het andere deel liggen al mn spullen, de aangebroken balen hooi/ stro en het hooi dat niet op het zoldertje past (ik sla altijd goed in). Paarden hebben gewoon stro in de stal liggen, maar dat is meer voor mijn gemoedsrust geloof ik
.Ik heb geen elektriciteit of stromend water, wel heeft mn vader twee bronnen uit laten graven. Eentje dicht bij de stal waar een pomp aan zit en eentje helemaal aan de andere kant van het land, waar nu niets aan zit maar als ze dat stuk erbij krijgen komt daar een zelfdrinker. Als het echt vriest werkt dit natuurlijk niet dus dan sleep ik met emmers (van die cement emmers van 25 liter, 1 a 2 keer in de week rij ik die er dan heen), wat soms ook werkt is druivensuiker in de waterbak. Stroom gaat via zo'n accu ding.
Ze krijgen onbeperkt hooi, iedere dag muesli, en een of twee keer per week slobber met lijnzaadolie en kruiden. Geen dekens, ze hebben een lekkere teddyvacht en geen last van de kou. Mn oudere merrie staat als het vriest wel meer binnen dan dat ze een paar jaar geleden deed, dus kan best zijn dat die op den duur toch een deken nodig gaat hebben.
het grootste gedeelte van de wei blijft redelijk droog, maar een deel ligt een stukje lager dus dat zet ik af als echt zo nat is als nu.