Mijn pony, die altijd zijn hele leven buiten heeft gestaan (is nu 4,5), komt deze winter bij zijn leasers op stal te staan, per de volgende maand. Hij heeft al een heel dikke vacht omdat hij daar dus zelf op rekent dat hij dat nodig heeft omdat hij dus de hele winter buiten staat bij ons.
Zij willen echter volgend jaar ook wedstrijden starten en bij hen wordt hij een stuk fanatieker gereden dan bij ons. Zelf wil ik niet dat hij geschoren wordt, omdat wanneer zij stoppen met de lease, hij bij ons dan niet meer die winter buiten kan staan de rest van de winter, en ik die winterhardheid er eigenlijk niet geheel uit wil halen voor het geval ik de pony zelf ooit terug neem en weer buiten wil hebben staan. Wie heeft hier ervaring mee; hoe zorg je er zonder te scheren ofzo voor dat de pony er toch verzorgd uitziet en ook niet voor gek staat op de wedstrijden? Wat kun je nu al doen gezien de dikke vacht die hij al heeft, en hoe gaat het met die vacht wanneer hij over 2 weken op stal komt te staan; wordt dat dan minder dik omdat ie dan zichzelf niet hoeft warm te houden?
Kun je nog een deken opdoen zonder te scheren of is dat nu te laat?
Tips tips tips gezocht!

maar ik bedoel dan wel gewoon de sokken en oren he
denk dat het enders pas een gek zicht gaat vormen
dan begint het met scheren, dan sokken knippen en straks gaan zijn manen er ook nog af zeker?!