Beschermbeugel voor drinkbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anita_D

Beschermbeugel voor drinkbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 14:15

Hallo,

Mijn paard maakt er bijna een hobby van om zijn automatische drinkbak te slopen.
Meestal gaat hij erop zitten zodat de gietijzeren drinkbak afbreekt Scheve mond
Omdat ik gemiddeld een keer per jaar de loodgieter moet laten komen om weer een nieuwe drinkbak op te laten hangen, wil ik nu een beschermbeugel voor de bak plaatsen zodat hij met zijn lichaam er niet meer tegenaan kan duwen.
Ik zag dat ze bij Agradi beschermbeugels verkopen die daar speciaal voor gemaakt zijn, ik zou graag willen weten of er nog meer mensen zijn die zo'n beugel gebruiken en zo ja, welke en of die goed bevalt.

Sjonniej

Re: Beschermbeugel voor drinkbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 14:22

Wij hebben een zelfmaak beugel, dat kost een hoop minder en past altijd. Twee stukken metaal vormen een hoek om de drinkbak heen.
Hetzelfde principe als van de Agradi volgens mij. Je moet wel een beetje handig zijn.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 14:27

Daar heb ik eerst ook nog aan zitten denken, maar ik vind het wel belangrijk dat de beugel rond en veilig is.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 16:22

Verder niemand die een beschermbeugel om de drinkbak heeft?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:40

Bij mijn tinker is het ook nodig, die zit ook op al de bakken in zijn stal. Wat hij nu heeft is idd een agradi afschermbeugel en die is nog steeds heel.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 16:56

Raar eigenlijk, dat ze erop geen zitten Haha!
In de nieuwe Agradi folder staan twee verschillende foto's bij 1 product, een witte beugel met drie schroefgaten schuin boven elkaar aan beide kanten en een zilverkleurige beugel met een smallere bevestigingsplaat en 2 schroefgaten boven elkaar aan beide kanten.
Welke heb jij?
Ik vraag me af welke van de twee ze sturen als ik online bestel, ik ga daar eerst maar een mail over sturen, is niet echt duidelijk zo.

Het lijkt me trouwens wel dat de witte moeilijker te bevestigen is omdat de gaten zo schuin boven elkaar zitten..?

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:01

Bij ons op stal hadden we ook een paard staan die elke keer zijn drinkbak sloopte. Uiteindelijk is hij verhuisd naar een stal waar de drinkbak direct naast de voerbak en de muur zit. Sindsdien issie niet meer stuk gegaan.

Maar ik weet natuurlijk niet of dit voor jou een optie is. Misschien is die beugel wel een betere oplossing.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:12

Weet ik eigenlijk niet, we staan op een pensionstal en dar hebben ze hem de dag nadat we kwamen besteld bij agradi. ik dacht dat het een zilverkleurige was. Ik zal vanavond kijken welke het precies is.

heb je geen boerenbond of welkoop in de buurt, daar kun je ze meteen bij de winkel zien en scheelt je verzendkosten.

Waarom ze het doen, geen idee, mijn oude merrie heeft ooit zelfs een gietijzeren bak met de waterleidingen er nog aan van de muur gekregen. Misschien omdat het lekker schuurt?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:13

Dit idee heb ik:
Afbeelding
Maar dan sluit hij mooi rond de drinkbak. En er zitten niet zoveel verticale "buizen" in.

Die van mij sloeg nog wel eens naar achteren met voeren en toen heb ik die beugel voor de dinkbak gehangen. Maar sinds die beugel er hangt, heeft hij het niet meer gedaan Haha!

Wel heeft hij nog een keer in de drinkbak gemest (er zijn mensen die zeggen dat ze dat dan niet meer doen/kunnen).

Of het zin heeft als je paard erop gaat zitten, weet ik niet. Ik denk het eigelijk niet. Ik zou dan de drinkbak wat hoger of lager hangen. Misschien dat dat beter helpt.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 17:25

De drinkbak heeft al hoog en laag gehangen, dat helpt niets.
Hij schuurt er ook niet tegen, hij gaat er gewoon op zitten of hij verbuigt de waterleiding met zijn tanden Scheve mond
Hij krijgt wel genoeg afleiding in de vorm van hooi en beweging, hij heeft er gewoon lol in om dingen te slopen.
Als ik hem uit zijn box haal pakt hij ook alles mee wat hij onderweg tegen komt als ik niet oplet...
Mischien moet ik een stoel voor hem aanschaffen, dan kan hij daarop gaan zitten Haha!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:35

Bekent probleem, ook gewoon een ondernemend paard dus.

Als je de beugels iets hoger hangt dan de drinkbak gaan ze nog wel op de beugel zitten maar die breekt tenminste niet af.

Die van mij heeft ook wat met lichtknopjes en heeft het al eens voor elkaar gekregen de tl balk in zijn stal eraf te trekken.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 18:15

Mijn paard heeft ook een tijd het licht aan en uit gedaan Haha!
En dan moest hij toch echt een rare houdingen aannemen voordat het puntje van zijn neus er uberhaubt bij kon!
Uiteindelijk hebben we maar een blokje hout naast het lichtknopje geschroefd, zodat hij er niet meer bij kon.

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:24

Mijn paardje zuigt lucht op zijn drinkbak, ben bang dat hij dat ding er ook nog een keer af sloopt. Op vakantie hadden ze zo'n ding om de drinkbak, en daar deed hij het niet op. Dus wou er ook een kopen, alleen het past niet, want die drinkbak zit te dicht bij de muur, een daarnaast de voerbak. En denk niet dat de staleigenaar het leuk vind als we zijn hele stal verbouwen.. Misschien een goed idee om er zelf een te maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:36

Ik heb net gekeken er zit idd een zilverkleurige met 2 schroeven aan elke kant om de drinkbak heen.