Paarden Rusthuizen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Judith29

Paarden Rusthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 13:50

Bij ons in de omgeving schieten Paarden Rusthuizen enorm uit de grond.
Maar wat ik absoluut niet begrijp is hoe zo'n bedrijf winstgevend kan zijn?
Misschien zijn ze dat ook wel niet? Maar ik hoop dat er op bokt mensen zijn die weten hoe je nou rendement kunt halen uit het opstarten van een Paarden Rusthuis?

marleen_usar

Re: Paarden Rusthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:51

Het gaat die mensen niet om de winst maar om de paarden.

Mercedesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:58

Bij ons in de buurt is ook een rusthuis, maar deze neemt ook "jongere paarden" aan. Ik weet dat zij hun eigen land hooien en daardoor niets bij hoeven te kopen, dat scheelt dus ook best veel en de prijs voor stalling bij hen is ook niet echt heel goedkoop.

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 14:10

marleen_usar schreef:
Het gaat die mensen niet om de winst maar om de paarden.

Het is ook niet mijn bedoeling om zelf zoiets te beginnen omdat ik denk hee hoe kan ik daar winst uit halen. Maar ik vraag me echt af hoe ze het rond kunnen maken. Hier vragen ze bijvoorbeeld 130,- per maand. Hoe kan je daar nou een paard van voeren, stallen enzo? En met name als dat het enige is wat je doet, rusthuis aanbieden en geen andere pensionstalling of iets dergelijk daarnaast aanbiedt. Ik snap gewoon echt niet hoe ze dat kunnen doen?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:01

Ik kom ook rusthuizen tegen met prijzen van 70 euro per maand, dat vind ik echt heel goedkoop...
Kan me alleen maar voorstellen dat dat mensen zijn die het er voor de liefhebberij bij doen. Want je kunt er niet een rendabel bedrijf mee runnen als je alle kosten en inversteringen meetelt. Denk dat veel mensen vooral kosten rekenen voor hooi/stro/eventuele krachtvoer, en misschien daar een beetje bovenop zodat je er iets aan overhoud. Maar dus niet rente/aflossing investeringen etc.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:04

ik ken een rusthuis waar het afhankelijk van de maat paard/pony tot een max van €165 [per maand kost.
De hoefsmid, veearts, wormkuur moet je dan zelf ook nog betalen.... niet echt goedkoop maar je paard blijft dan ook van jou.

Andere rusthuizen sta je je paard soms af ( in soest) en betaal je naast een eenmalig bedrag niks meer.

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:35

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 06:55

De meesten hebben inderdaad nevenactiviteiten die ook inkomsten opleveren. Hoewel er ook aardig commercieel zijn......zo staan er op marktplaats advertenties van een rusthuis, die adverteren dat de oudste pony een hackney hengst is van 45 jaar. Alleen is die hengst toch echt maar 33, heb de stamboekgegevens van dat dier thuis liggen. Nagelbijten / Gniffelen Beetje commercieel praatje dus om mensen te lokken.

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:26

yep als ze maar geld uit komt zijn niet echt dieren vrienden als je het mij vraagt Hamer

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 22:43

donatie`s
vrijwillige bijdragen
stallingskosten Bloos

MiCkSkE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:55

het gaat ze denk meer om de paarden, en juist daarom hebben ze winst... want als mensen dat zien geven ze al gauw wat, werken er gratis en betalen de mensen voor hun paard op tijd, want hun paard krijgt er genoeg liefde..
trouwens: als iemand er 1 weet in de beurt van Breda, zouw ik het graag willen weten... pm'tje??!!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 10:39

Tijden veranderen. Mensen ook. Tegenwoordig hechten we veel meer waarde aan onze viervoeters. We gunnen ze veelal nog een fijne oude dag ipv. de slager. Het is puur inspelen op de wensen van die mensen in mijn ogen