Inzakken van de bakbodem, vraag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Inzakken van de bakbodem, vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 17:07

Op mijn nieuwe stal hebben ze afgelopen mei een nieuwe bak aangelegd(zelf gedaan). Hij is volledig gedraineerd, zit een goede omheining omheen en wordt bijna iedere dag gesleept met de trekker.
Kortom volop aandacht aan de bak.

Maar nu is er toch een klein probleempje met de bodem.
De ene helft van de bak is goed...die begint lekker te zakken alleen de andere helft(in de lengte gezien) wil gewoon niet zakken.

Nu heeft de stalhouder als proef wat zand weggeschraapt van de zware kant(2 weken geleden) en voor afgelopen nacht de drainage dicht gedaan aan die kant van de bak.
In de hoop dat er wat water zou blijven staan om het zand wat te laten zakken.

Dat heeft dus niet gewerkt. In mijn ogen positief want de bak is wel lekker droog maar natuurlijk weer jammer dat het niet gewerkt heeft om de bak egaal te krijgen.

Zelf denk ik dat het met de wind te maken heeft. De bak ligt op een open stuk land en de wind waait erop vanaf de zware kant.

Voorzover ik weet ligt er zeezand in(witzand, spuitzand misschien)....zou het hier aan kunnen liggen.
Natuurlijk is de bak na het aanleggen zwaar geweest maar uit mijn eerdere ervaring weet ik dat het even de tijd nodig heeft te zakken...een winter.

Hebben jullie ideeen of tips. Er wordt veel aandacht besteed aan de bak ze willen het echt goed hebben maar lijkt niet echt te lukken.

Cemlys

Re: Inzakken van de bakbodem, vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:56

net hetzelfde probleem, 3/4 ligt goed zou ik zeggen, de achterkant is een ramp, je zakt er nogal diep door. Erg vervelend. Wat je eraan moet doen, geen idee. Afwachten denk ik