erleyne schreef:Hebben je ouders ervaring met paarden? Ik denk dat ouders vaak ook een beetje te simpel denken over de kosten. Ik ben op dit moment zo'n 200 euro per maand kwijt aan mijn paard, maar dat kan aardig oplopen als er iets nieuws nodig is, of de va een keer extra moet komen ( alleen visite is al 25 euro ). Ik heb nog geen les, dat komt er straks ook nog bij ( minimaal 50 euro per maand ). Ik reken zeker op 300 euro per maand, met uitschieters naar boven als de dierenarts moeten ( denk dan echt aan een paar duizend euro ). Ga er liever maar wel van uit dat er iets ernstigs kan gebeuren, beter dan achteraf voor een nare verrassing te komen staan. En dan heb je het alleen nog maar over je paard. Je wilt ook spullen en die gaan ook kapot, worden gejat, je wilt misschien wedstrijden rijden, dus bij een rijvereniging. Met 100 euro per maand red je dat echt niet ( als je twee keer per maand naar concours gaat, ben je al 100 euro kwijt ). Ik zou het nog maar eens goed bespreken met je ouders.
ik spaar van te voren ook nog even zodat ik 500 nog op de bank heb staan als ik m'n paard heb..(buitenom de spullen die ik moet kopen!)
dan kan ik in ieder geval even vooruit als er iets mis is!