Nieuwe stalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evaa_

Nieuwe stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 23:11

Hállo,

Nou, ik zit met een probleem;

Ik verzorgde al meer dan een jaar 2 pony's , maar de eigenaresse wou ze niet meer, en heeft er pas geleden 1 verkocht. Nu stond de andere alleen, en mocht ik samen met de andere verzorgster hem ''hebben'' . Toen hebben we voor weide gezocht, en dit kon bij onze vriendin met haar shetlander, hij heeft nu leuk weiland met ook stalletje, heeft een vriendje, krijgt elke dag meer dan genoeg aandacht, krijgt elke dag goed voer, snoepjes, enz. Maar nu hoorde we van de buren dat mijn pony de andere pony aanviel, en dat hij sloeg,beet,z'n vel pakte enzo, en dat de andere pony helemaal aan het piepen was! Nu hoorde we van de andere buren dat ze het ook hadden gezien en zich ook zorgen maakte omdat het er erg ''eng'' eruit zag!
Nu moet het niet nog vaker voorkomen, want dan mogen we niet meer er staan, logisch!

Maar zouden jullie weten waardoor het komt? Door de verwennerij, jaloersheid, of mist hij z'n oude maatje?

Groetjes, Eva!

Daantje1981

Re: Nieuwe stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:14

Dat is eerder een rangbepaling. Als paarden bij elkaar gezet worden gaan ze altijd eerst 'vechten' om te bepalen wie de baas is. Als ze hier eenmaal doorheen zijn is er geen probleem meer.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:17

Idd denk dat het ook even uitzoeken is wie de baas van de 2 is. Gewoon even laten gaan en niet tussen gaan zitten.

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 23:17

Maar wat ik er vergeten erbij gezet te hebben, is dat toen de 2 andere pony's nog gewoon bij mekaar stonden stond mijn pony ook wel eens gewoon een hele dag bij me vriendin in de wei, en dan ''knuffelde'' de pony's ook steeds, en nu ook als wij erbij zijn,maar als er niemand bij is vechten ze! Nagelbijten / Gniffelen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:18

Weet je zeker dat het vechten was, en niet ruw spelen? Zijn het twee ruinen?
Mijn paard had vroeger een vriendje waar hij op die manier echt mee speelde, hengstenspelletjes.. Achter elkaar aan rennen, tegen elkaar stijgeren, naar het hoofd happen, en dan hoorde je ook wel eens een flinke schreeuw.
Jaagt ie de pony echt weg, of doet de andere pony ook mee?

Als het echt vechten is, dan is dat waarschijnlijk omdat er nog geen leider is, en dat een pony de leiding wil, maar niet krijgt. Dan kun je het ze zelf laten uitvechten, of uit elkaar halen.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:18

Rangorde bepaling. Ze moeten toch weten wie van de 2 de baas is. Ik zou het gewoon laten gaan, en aankijken. Pas wanneer het niet ophoud zorgen over gaan maken.

Nu moeten ze alle delen Knipoog

josboere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:20

lekker zn gang laten gaan, even de rangen bepalen en dan komt alles goed

geduld Tong uitsteken

groet

Jos

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 23:21

Het is 1 ruin, 1 merrie!
Het is wel echt ''vechten'' want de andere pony gaat helemaal piepen enzo, en probeert weg te komen, maar mijn pony (dé rotzak!) gaat er gewoon weer achteraan en pakt dr weer!
Het is wel echt vechten hoor ik!

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:29

Mhh vervelend, het kan een rangorde kwestie zijn het kan ook zijn dat ze elkaar gewoon echt niet mogen.
Het ligt in ieder geval niet aan het feit hoe jullie je paard verzorgen.
Nou begrijp ik dat het alleen maar van horen zeggen is.
Kan je niet is een keertje van een afstandje kijken wat er gebeurt zonder dat je pony in de gaten heeft dat je er bent. Dan kan je het denk ik beter beoordelen.

Ook is het inderdaad zo dat sommige paarden in hun spel best ruw met elkaar om kunnen gaan.

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 08:04

Bedankt voor de reacties allemaal!
De moeder van het meisje waar we staan zegmaar had het ookal gezien, maar wij geloofde dr niet echt, maar toen het ook nog van 2 buren (buren mét paarden!) hoorde,schroken we wel!
We gaan het nog even aankijken, bedankt allemaal! Lachen

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:20

die van mij doen ook wel is sinds rock erbij is..
het is meestal gewoon rangorde bepalen ..ff op z'n plaats zetten..
en andere moment staan ze weer te knuffelen..
gewoon laten gaan..
het kan tevens ook jaloersigheid zijn,penn deed in begin ook zodra rocky bij me kwam viel ze aan omdat zij alle aandacht wou...
gaat vanzelfo ver Lachen

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:42

Gewoon kijken wie de baas is, gaat vanzelf wel voer Haha!