buitenbak op kleigrond??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miekuh

buitenbak op kleigrond??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 15:51

heeft iemand ervaring met het aanleggen van een buitenbak op kleigrond. Welk zand kun je het beste gebruiken?Heeft iemand verder nog tips?
Hoeveel kost dit ongeveer als je een simpele bak aan laat leggen? (20 bij40)

miekuh

Re: buitenbak op kleigrond??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 18:44

heeft niemand tips?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:45

Het is niet de bedoeling dat je je topic omhoog schopt als er na drie uur nog niet op is gereageerd. Geduld.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:46

Rustig, rustig, ik kan wel vertellen dat het niet zo makkelijk is om op kleigrond een droge bak te maken. Waarschijnlijk moet je grond afgraven en er zand in storten. Ik zou een loonbedrijf in de buurt ff bellen wat het beste is, die houden zich er ook wel mee bezig en weten waarschijnlijk wel welk zand je hiervoor kunt gebruiken. Of wat mensen met bak in je buurt vragen naar tips en ideeen. Je hoeft het wiel niet weer opnieuw uit te vinden Knipoog

miekuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 19:07

okey bedankt voor de tips

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:11

Wij hebben een bak op kleigrond. Welk zand is gebruikt weet ik niet. Maar het gaat best goed vind ik. Als het flink heeft geregend dan staan de laagste delen wel onder water, maar binnen een paar dagen is dat weer weg.
De gedraineerde bak waar we vroeger stonden was net zo goed een dag lang nat na een regenbui, dus ik vind t wel goed zo.
Je zou op de laagste punten een paar gaten kunnen boren met een weideboor, daar kiezel in, en daar weer zand op, dan loopt het water daar ook wat sneller weg. En verder een gootje naar een lager gelegen stukje maken.