Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen idee heb hoe ik eraan moet beginnen, ik heb wel paarden ingereden, maar voor de kar zetten?

khirshanta schreef:Lijkt me inderdaad heel erg leuk, maar ik wil eerst 100% zeker weten dat het wandelen ook goed gaat. Een echte goede basis hebben voordat ze er dadelijk met wagen, geit en mij ervandoor gaatVerder moet ik eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen idee heb hoe ik eraan moet beginnen, ik heb wel paarden ingereden, maar voor de kar zetten?
Ik probeer nu wel al wat vaker achter haar te gaan lopen, maar de commando's snapt ze niet meer. Eigenlijk wil ik haar liever eerst longeren aan het halster, maar ook daar ben ik nog een beetje onzeker in. Zo zonder iemand erbij is het een stuk enger, vooral met een eigen paard. Toch erg hoor, zo werk je als tiener op een manege, en rij je paarden voor particulieren in (met andere mensen om me heen), en zo ben je twintiger, heb je eindelijk een eigen paard en durf je niet meer
?
Gaat prima zo hoor, don't worry.
)
vind ik dan he
Falli schreef:Zo te lezen wordt er heel erg goed voor je shet gezorgt.
Alleen vraag ik me een beetje af of ze niet wat aan de brede kant is met gras en hooi en twee soorten brokken (en neem aan dat je ook nog weleens wat lekkers meesmokkelt)
Die van mij groeit al dicht met alleen hooi en brokjes, vandaar.