Verhuizing van mijn pony.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caroowtje

Verhuizing van mijn pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 16:17

Hoi,
Zoals de titel al zegt ga ik met mijn pony verhuizen, want ik heb samen met een vriendin hester een stuk lang gehuurd waar ook onze 3shetlanders heen gaan.
Maar omdat het voor ons te duur word 3shetlanders en onze andere pony op die plek zit ik met mijn volgende vraag want mijn pony is altijd gewend geweest om op een pension stal te staan maar komt straks met 3shetlander lekker buiten in een paddock te lopen en een grote schuilstal.
Maar ik weet nou niet of het zo goed is om die pony gelijk voor altijd met elkaar te zetten want ze zijn elkaar nog helemaal niet zo gewend.
En ik denk dat het eerst wel even ruzie word want 1 van de shetlanders is ook niet altijd even lief als er een ander paard bij komt.
Nu is dus mijn vraag is het verstandig om dit rustig aan op te bouwen door bijvoorbeeld in die paddock een stroomdraadje te plaatsen? zodat ze een beetje aan elkaar kunnen wennen?

Nou ik hoor het graag van jullie wat jullie in deze stituatie zouden doen!

Groetjes Caroline & Hester

Jenbuc

Re: Verhuizing van mijn pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:03

ik denk dat je er wel verstandig aan doet ze eerst apart te zetten,
doe ik wel zodra ik ben verhuist

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:57

dat vraag ik mij dus ook af.
bij ons op stal mogen de paarden ergens deze week allemaal samen de wei op. de paarden kennen elkaar wel van zien, maar staan anders nooit bij elkaar (aparte paddock).
nu willen ze de paarden allemaal op de wei gooien, maar ik vraag mij af of dat wel zo verstandig is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:59

liseke schreef:
dat vraag ik mij dus ook af.
bij ons op stal mogen de paarden ergens deze week allemaal samen de wei op. de paarden kennen elkaar wel van zien, maar staan anders nooit bij elkaar (aparte paddock).
nu willen ze de paarden allemaal op de wei gooien, maar ik vraag mij af of dat wel zo verstandig is.

Als er genoeg ruimte is zal het wel gaan, zeker als ze honger hebben als ze naar buiten gaan, dan is eten belangrijker dan achter elkaar aan jagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:00

Wat wij altijd doen is een !ruime! omgeving in 2en delen. En na 2 uur ze bij elkaar doen. Gaat altijd prima, paar schoppen en dat even en dan gaat het wel goed.

Maar ze hebben ruimte nodig om te vluchten.

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:06

Er moet plaats genoeg zijn om te rennen voor de pony's .
Eerst een voormiddagje achter draad zodat ze elkaar kunnen zien , en dan zou ik ze wel bij elkaar zetten hoor