Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Perry_lover schreef:De kosten zijn best wel duur..
Hoefsmid kost voor kappen als snel 30 a 40 euro.
en beslaan nog meer..
De stalling heb ik een gelukje mee gehad en betaal niet zoveel..
maar vaak betaal je toch wel 160,- a 200 euro per maand.
Als je goed wild staan.
Dierenarts is verschillend..
meestal moet je alles even in 1 keer doen en dan ben je er van af.
En is het even een prijskaartje maar ben je er daarna weer een tijdje vanaf.
groetjes krystle
perry Lover

Tzatzi schreef:Volgens mij kun je beter een konijn nemen. Welk dier zou eigenlijk nog meer kosten dan een paard?
!
een olifant!
En dan dekens, beschermers, dekjes enz. Daar heb ik ook veel aan uitgegeven, maar dat kun je zo duur maken als je zelf wilt.
Hieronder een overzicht van mijn kosten:MICHELEK schreef:Ik vroeg me alleen af of iemand me kon vertellen wat ongeveer de kosten gaan zijn van:
-verzekering: 110 euro per 3 mnd. voor een uitgebreide verzekering + va kosten.
-hoefsmid: 50 euro per 8 weken. (bekappen en beslag voor)
-dierenarts: geen indicatie van te geven, sommige mensen hebben totaal geen kosten en andere juist weer heel veel. Mijn paard is helaas een brokkenpiloot en heeft in de afgelopen jaren al heel wat gehad. Ik ben tot nu toe ieder jaar meer als 1000 euro kwijt geweest aan Va kosten. Gelukkig ben ik verzekerd en zijn praktisch alle kosten vergoed.
- stalling: 200 euro volpension.
-keuring: een klinische keuring kost gemiddeld denk ik zo rond en nabij de 100 euro, dit kan echter per kliniek verschillen.
- en wat ik ongeveer kwijt ben aan een goed zadel en hoofdstel enz.
Dit is helemaal afhankelijk van wat je wilJe hebt al zadels vanaf 200 euro maar dit kan oplopen tot wel 3000 euro of meer. Voor een degelijk zadel ben je denk ik toch al snel (minstens) rond de 700 (leer) euro kwijt. Met kunststof ben je wat goedkoper uit. Een hoofdstel heb je al voor 50 euro maar wil je graag een goed en degelijk merk dan ben je al snel meer als 100 euro kwijt.