Kosten paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MICHELEK

Kosten paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 21:40

Hallo k had even een aantal vragen.
Ik wil binnekort een paard gaan kopen.
En ben al aardig aan het zoeken.

Ik vroeg me alleen af of iemand me kon vertellen wat ongeveer de kosten gaan zijn van:
-verzekering
-hoefsmid
-dierenarts
-keuring
- en wat ik ongeveer kwijt ben aan een goed zadel en hoofdstel enz....

Dus als iemand mij zou kunnen helpen.
alvast bedankt.

Perry_lover

Re: Kosten paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:42

De kosten zijn best wel duur..
Hoefsmid kost voor kappen als snel 30 a 40 euro.
en beslaan nog meer..
De stalling heb ik een gelukje mee gehad en betaal niet zoveel..
maar vaak betaal je toch wel 160,- a 200 euro per maand.
Als je goed wild staan.

Dierenarts is verschillend..
meestal moet je alles even in 1 keer doen en dan ben je er van af.
En is het even een prijskaartje maar ben je er daarna weer een tijdje vanaf.

groetjes krystle

perry Lover

MICHELEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 21:45

Perry_lover schreef:
De kosten zijn best wel duur..
Hoefsmid kost voor kappen als snel 30 a 40 euro.
en beslaan nog meer..
De stalling heb ik een gelukje mee gehad en betaal niet zoveel..
maar vaak betaal je toch wel 160,- a 200 euro per maand.
Als je goed wild staan.

Dierenarts is verschillend..
meestal moet je alles even in 1 keer doen en dan ben je er van af.
En is het even een prijskaartje maar ben je er daarna weer een tijdje vanaf.

groetjes krystle

perry Lover

Harstikke bedankt.
Maar zou je me ook kunnen zeggen wat ong. geschat het totaal plaatje zal worden.
En heb je ook een idee wat een keuring en verzekering kost?

MICHELEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 22:13

En zou iemand me kunnen helpen ?

ZazooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:17

viewtopic.php?f=1&t=678373&hilit=

keuring is al met al zo'n 60 euro geloof ik.

ik betaal voor de verzekering 225 euro per jaar. dit dekt alleen levensbedreigende dingen... de kosten van de verzekering zijn een percentage van de waarde van je paard en mijn pony was niet zo gek duur. gewoon een leuke recreatiepony.

Tzatzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:29

Volgens mij is hier al een x eerder een topic over geweest.
Mijn plaatje:
Stalling 235 € p/mnd (alles-er-op-en-eraan)
Op de een of andere manier heeft mijn paard altijd wat, dierenarts 85€ p/mnd
Inenting: 45 € p/jaar
Wormenkuur: 70€ p/jaar
Hoefsmid: Beetje afhankelijk van hoefsmid. Alleen bekappen 25€ per keer, ijzers alleen voor tussen de 45 en 65€ per keer. Moet om de 6 weken.
Verzorging/onderhoud (bijv. anti-vlieg, glansspray, lederonderhoud, shampoo, leer-cleaner etc): 15€ p/mnd
Additionele muesli, slobber, brokken o.i.d.: 100€ p/jaar
Daar komen nog bij uitrusting ruiter & paard (dekens, harnachement, beenbeschermering etc), lessen, verzekeringen, tandarts paard, evt keuring paard et

Volgens mij kun je beter een konijn nemen. Welk dier zou eigenlijk nog meer kosten dan een paard? Nagelbijten / Gniffelen
Hopelijk heb je er wat aan en anders hoor ik het wel!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:32

Tzatzi schreef:
Volgens mij kun je beter een konijn nemen. Welk dier zou eigenlijk nog meer kosten dan een paard? Nagelbijten / Gniffelen
!

Haha! een olifant!
Haha!

Tzatzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:38

Je kunt een röntgenologische of een klinische keuring vragen. Beide heb ik 350€ voor betaald.
Je kunt een 2de hands zadel nemen en laten aanpassen. Wat kost zo iets, misschien rond de 400€. Hoofdstel hoeft niet veel te kosten. Bitje zou ik niet op bezuinigen.
Het is ook maar net hoe gek je het zelf wil maken.

@Franca: Ik weet niet wat een olifant doet qua DA.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:38

-verzekering: Kost mij 80 euro per jaar, dan is mijn paard verzekerd voor dood/diefstal/ongeval/koliekoperaties en nog wat kleine dingetjes.
-hoefsmid: 15 euro voor bekappen en 45 voor bekappen en ijzers voor.
-dierenarts: entingen 50 euro per jaar. En verder hangt het er natuurlijk vanaf wat mijn paard voor kwaaltjes heeft.
-keuring: heeft mij 100 euro gekost.
dat kostte bij mij nogal wat: zadel + hoofdstel 1500 euro ongeveer Nagelbijten / Gniffelen En dan dekens, beschermers, dekjes enz. Daar heb ik ook veel aan uitgegeven, maar dat kun je zo duur maken als je zelf wilt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:14

-verzekering
heb ik niet
-hoefsmid
30 euro voor bekappen, om de 6 tot 8 weken. (ik laat hem om de 3 maanden komen, want ik vijl zelf ook bij)
-dierenarts
Inenting 30 euro, ziekte ligt er natuurlijk ook aan hoe je verzekerd bent. Ik was dit jaar ongeveer 120 euro kwijt aan wat medicijnen en controle.
-keuring
geen idee
Dit kun je zo duur maken als je wil. Een goed hoofdstel kun je vinden voor 50 euro. Maar wil je er een merkje op, dan ben je meer dan 100 euro kwijt.
Een goed zadel heb je al voor 500 euro. Maar een perfect zadel is natuurlijk op maat gemaakt en dan moet je toch zeker rond de 1000 euro rekenen. Elk jaar even laten controleren, en eventueel laten aanpassen en opvullen..
Ik heb een barefoot, boomloos, die blijft meegroeien, hoeft dus niet te worden aangepast of opgevuld om de zoveel tijd, en kostte rond de 700 euro.

Vergeet de stalling niet, aan huis zul je zo'n 100 euro kwijt zijn,
mijn paard staat nu in een wei die ik huur, incl hooi. Ik ben nu ongeveer 100 euro kwijt.
Een pensionstal kostte mij 220 per maand + 60 euro hooi en les en voer kwam ik rond de 300 euro per maand uit.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:37

Ik denk dat je met de zoekfunctie al aan een hele hoop bruikbare info kunt komen Knipoog Hieronder een overzicht van mijn kosten:

MICHELEK schreef:
Ik vroeg me alleen af of iemand me kon vertellen wat ongeveer de kosten gaan zijn van:
-verzekering: 110 euro per 3 mnd. voor een uitgebreide verzekering + va kosten.
-hoefsmid: 50 euro per 8 weken. (bekappen en beslag voor)
-dierenarts: geen indicatie van te geven, sommige mensen hebben totaal geen kosten en andere juist weer heel veel. Mijn paard is helaas een brokkenpiloot en heeft in de afgelopen jaren al heel wat gehad. Ik ben tot nu toe ieder jaar meer als 1000 euro kwijt geweest aan Va kosten. Gelukkig ben ik verzekerd en zijn praktisch alle kosten vergoed.
- stalling: 200 euro volpension.
-keuring: een klinische keuring kost gemiddeld denk ik zo rond en nabij de 100 euro, dit kan echter per kliniek verschillen.
- en wat ik ongeveer kwijt ben aan een goed zadel en hoofdstel enz.
Dit is helemaal afhankelijk van wat je wil Knipoog Je hebt al zadels vanaf 200 euro maar dit kan oplopen tot wel 3000 euro of meer. Voor een degelijk zadel ben je denk ik toch al snel (minstens) rond de 700 (leer) euro kwijt. Met kunststof ben je wat goedkoper uit. Een hoofdstel heb je al voor 50 euro maar wil je graag een goed en degelijk merk dan ben je al snel meer als 100 euro kwijt.

Vergeet overigens niet dat er altijd nog meer bij komt kijken als enkel de bovenstaande zaken. Je zult bv. regelmatig spullen moeten vervangen, je krijgt waarschijnlijk nog kosten aan lessen, wormenkuren, entingen etc.ect. Al met al ben ik maandelijks minstens 350 euro kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:08