Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

gekkeils schreef:ij mijn verzorgpaard doen ze gewoon 1 keer in de week stuk of 10 sjerrycans met water daarheen vervoeren. doet ie al weetikveelhoelang
gekkeils schreef:ij mijn verzorgpaard doen ze gewoon 1 keer in de week stuk of 10 sjerrycans met water daarheen vervoeren. doet ie al weetikveelhoelang
Citaat:ik zou ook een bron of een grondwaterput laten slaan
Citaat:Anders kun je misschien regenwater opvangen, je had een stalletje he? Met een aflopend dak? Dan kun je een regenpijp in een groot vat laten lopen, wij hebben twee vaten van n kubieke meter, en altijd genoeg water voor twee paarden
maar iniedergeval de waterbak is altijd vol
Maar anders doen we het met bedonnetjes en 50l emmers
gekkeils schreef:Hmm Dan zaltie toch wel een paar keer meer meenemenmaar iniedergeval de waterbak is altijd vol
En daarmee ook door de wei heen naar de waterbak dus 
Maaaike schreef:Bij het weiland van mn vz-tinker was ook geen water. De eerste weken hebben we met emmers uit de sloot de waterbakken gevuld, was een heel gedoe, wat de sloot lag onderaan een heuveltje. Hoe vaak ik niet in die sloot terecht ben gekomen.. Daarna hebben we in overleg met de boer die er vlakbij zat, daar water mogen aftappen. Dealtje gesloten, tuinslang naar zijn buitenkraan (denk ik), en zo'n stuk op de tuinslang die je uit en aan kan zetten en die slang ligt bij het weiland. Nu hebben we dus direct bij de waterbakken een soort kraan. Werkte veel beter dan tig emmers per dag uit de sloot halen
MysticTinker schreef:Je paarden drinken wel heel weinig zeg, zo'n 15 liter per paard? Das net iets meer dan een volle emmer. In mn paardenboekje staat dat paarden zo'n 30 tot 50 liter per dag drinken, die van mij bijna een hele kuip, zo'n 40 liter.