Tijd en aandacht voor je paard..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Felisie

Tijd en aandacht voor je paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 17:30

Hoi,

Ik krijg ook een paard en wilde even weten hoe jullie dat doen inverband met de tijd. Je moet natuurlijk eerst naar school, daarna huiswerk maken en daarna kun je pas naar de paardje...
Ik heb er al een aantal dingen voor afgezegd (pianoles, tennisles, huiswerkbegeleiding en meer), ik ben altijd een halfuurtje bezig met mijn huiswerk en doe smiddags alleen het maakwerk en savonds het leerwerk. Ik heb een pensionstalling gevonden waar ze de paarden zelf te eten geven, de stal uitmesten en de stal schoonmaken. Natuurlijk zijn er dan nog een aantal zaken die ik moet doen.

Ik heb liever geen reacties van: Je moet geen paard nemen als je er geen tijd voor hebt ofzo.. Ik heb er tijd voor, ik wil alleen nog meer tijd voor mijn paard hebben zodat ik ook nog zelf dingen kan doen als de stal uitmesten enz.
In het weekend heb ik wel alle tijd voor mijn paardje en kan ik alle dingen rustig op mijn gemak doen.

Kortom.. Hebben jullie nou een tip waardoor je sneller naar je paardje toekan en tijd bespaard. Ik neem namelijk niet aan dat ik de enige ben die af en toe een beetje in de knel zit met de tijd.

INGEMUIS

Re: Tijd en aandacht voor je paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:47

Als ik weet dat ik veel huiswerk heb, dan maak ik dat in de pauze's of onder de les Knipoog Maar daar heb je natuurlijk niet veel aan.. Ik heb gewoon geluk met mijn rooster denk ik!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:49

Huiswerk voor het paard?

Bij mij gaan de ponys voor huiswerk Bloos

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 17:53

Ik doe het nu vaak zelf ook, voor mijn ouders gaat school voor paarden (voor mij niet!) en omdat ze willen dat ik naar gymnasium ga moet ik hard doorwerken en heb ik redelijk veel huiswerk. Ik heb zelf wel nog een idee, misschien dat ik (als ik erg weinig tijd heb) nog wel eens mijn paardrijbroek onder mijn gewone broek doen. Of natuurlijk mijn paardrijbroek naar school aandoen. Scheelt erg met het omkleden..

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:56

Felisie schreef:
Ik doe het nu vaak zelf ook, voor mijn ouders gaat school voor paarden (voor mij niet!) en omdat ze willen dat ik naar gymnasium ga moet ik hard doorwerken en heb ik redelijk veel huiswerk. Ik heb zelf wel nog een idee, misschien dat ik (als ik erg weinig tijd heb) nog wel eens mijn paardrijbroek onder mijn gewone broek doen. Of natuurlijk mijn paardrijbroek naar school aandoen. Scheelt erg met het omkleden..

Paardrij broek naar school aandoen?
Bloos!

loetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:58

INGEMUIS schreef:
Felisie schreef:

Paardrij broek naar school aandoen?
Bloos!

hahaindd ze zienje aan komen Tong uitsteken

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:02

Die vijf minuutjes maakt echt niet uit hoor.. Fiets dan maar wat harder Vingers aflikken

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 19:18

Ja, maar moet wel tussen half uur en 3 kwartier fietsen.. Je hebt gelijk ach ja moet maar iets bedenken.

yunis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:33

ik weet niet hoe oud je bent maar moest jeje ouders nu eens overtuigen een brommer te kopen voor je?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:39

ik heb nu een verzorgpony en ga daar zo'n 3 keer in de week heen, maar moet dan wel ruim 20 minuten fietsen (en ik fiets hard! Bloos! ) maar ik rij dr dan zo'n beetje als enige, de andere verzorgster komt de dagen dat ik niet kom om te poetsen en te wandelen. Als ik kom poets en tut ik natuurlijk ook wel met d'r, maar ik ben hoofdzakelijk degene die d'r rijdt Vork

tijd besparen? uit school omkleden en éérst naar je paard, ik kan als ik direct uit school kom echt geen hw maken.. dan blijf je vaak ook niet te lang hangen bij je paard en krijg je het netjes af, of de volgende morgen vroeg opstaan en dan je hw doen..

ook werk ik altijd flink door in de les, en tussenuren ga ik niet lummelen maar huiswerk doen..

ik heb dan ook niet een bizar slecht rooster ofzo Vork

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:39

Ik ben ook druk bezig altijd Tong uitsteken Eerst naar school, dan op de fiets terug naar huis, even wat eten en omkleden, naar mn paard fietsen, dan ben ik daar ca. 2 uur en dan ga ik weer terug.. en dan maak ik 's avonds huiswerk. Het meeste maakwerk doe ik op dagen dat ik niet hoef te leren en als ik repetitie heb dan maak ik de rest meestal een dagje eerder of op Zondag.. K doe trouwens gymnasium en ga er elke dag heen.. k weet niet hoever je naar je paard moet fietsen (als je er met de fiets heengaat..) maar ik doe er ongeveer een kwartier over

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 19:43

Heel erg bedankt, zijn goeie tips. Ik kan trouwens geen brommer nemen omdat ik daar nog veel te jong voor ben. Maar als je daar ca. 2 uur bent dan heb je toch haast geen tijd voor je paard?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:46

oh ik wel hoor Knipoog half uur om te poetsen etc, dan rij ik meestal een uur, dan heb ik nog een halfuur om d'r wat eten te geven, deken op te doen, stal de mest eruit te halen en mn spullen op te ruimen Clown red ik makkelijk hoor Knipoog zal in het begin waarschijnlijk niet zo makkelijk gaan nog, maar dat went snel Lachen in het begin moest ik ook nog wel 'ns haasten..

btw, ik doe ook gymnasium en ik heb best wel zo van veel huiswerk, maar ik leer (gelukkig) heel makkelijk.. ik doe soms ook m'n huiswerk niet maken en dat werk ik dan in het weekend bij Lachen maar daar moet je wel de discipline voor hebben Knipoog

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:48

Ik heb huiswerk gescipt uit mn woordenlijst.. Dat heb ik 3 jaar geleden ofsow verwijderd. Ik maak écht geen huiswerk.. Werk en prive gescheiden houden. Nou dat doe ik ook!!! Ik vind dat school echt niet van je mag verwachten dat je savonds ook nog es lekker aan school zit te werken!!! Ik ga meteen na school naar mn eigen beestje, sla eten over en ga daarna naar de andere beestjes die ik rijd voor mensen. Het past prima!!!

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:51

Ja volgens mij is 2 uur wel genoeg Tong uitsteken Even loslaten in de bak, poetsen, opzadelen, drie kwartier rijden, afspuiten deken opdoen en dan heb ik ook nog wel tijd over.. Maar als je nog een heleboel andere dingen wil doen dan wordt het wel lastig ja maar meestal is het ook wel 6 uur als ik thuis ben.
@ Kit_for_ever; maar niet iedereen kan zomaar geen huiswerk gaan maken Tong uitsteken

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 19:53

Ja, opzich vind ik ook dat ze het moeten afschaffen maar ik denk dat ik als ik geen huiswerk maak niet erg ver kom. Zoiezo al zouden ze het afschaffen denk dat we dan langer naar school moeten gaan,, schiet je nog niks mee op. Ik doe nu ook vaker s' ochtens mijn huiswerk omdat het savonds laat niet mag van mijn ouders..

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:56

Nee want sommige die geen huiswerk hebben zitten dan tot half 6 op school ook niet prettig. Vooral als je een keertje wel moet leren! Maar ik leer meestal 's ochtends ook hoor, maar ook handig om gewoon op zondag al iets meer te maken dan voor maandag.. tenminste vind ik maarja ik kan op zondag ook niet naar mn paardje Knipoog

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:57

Voor mij is dat heel simpel, maar snap dat niet iedereen dat kan. ik maak lange dagen op school, en heb savonds een 'ander' leven. Daar past school nou eenmaal niet in. Dikke pecht voor school. Ik ben om 5 uur bij mn eigen beestje, die kan ik niet meer rijden maar als er daalk een nieuwe is ben ik met 2 uurtjes helemaal klaar. 7 uur thuis, en kan ik om half 8 bij de andere 2 paarden zijn die ik rijd voor mensen. 10 uur thuis. Zo vul ik mijn dagen. en regelmatig rijd ik er nog een. Het is druk maar zeker te doen.

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 20:03

Is wel te doen maar dan leid je school eronder en ja.. Dat ligt voor sommige mensen toch anders. Als school voor mij minder belangrijk was had nu al een paard.. Mocht alleen nooit vanwege school. Maar als ik het zo hoor dat jullie binnen 2 uur al klaar zijn is er toch nog genoeg tijd Tong uitsteken

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:05

Ja het viel mij ook nog wel mee ik dacht dat ik ook wel eens een dagje niet zou kunnen maar toch lukt het allemaal! En ik plan mijn huiswerk nu een stuk beter als vorig jaar Vork

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:23

Astridhorse schreef:
Ja het viel mij ook nog wel mee ik dacht dat ik ook wel eens een dagje niet zou kunnen maar toch lukt het allemaal! En ik plan mijn huiswerk nu een stuk beter als vorig jaar Vork

Dat is pas een argument!!
"Mam, pap, als ik nu een paard mag zal ik mijn huiswerk veel beter gaan plannen, goed he" Clown

ontopic: 2 uur lijkt mij ook wel genoeg, maar je moet daar dan nog wel je reistijd bij tellen die je onderweg bent...

boontjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:32

haha, dit is de rede denk ik ook dat ik geen paard mag, mijn vader is er zwaar op tegen en dat dwarsboomt het ook. Ik heb nual bestwel moeite met huiswerk inplannen, maar al gaat het nu al heel veel beter dan in het begin van het jaar en heb ook wel al m'n huiswerk af en erg veel tijd over...
Jullie planningen lijken me toch best wel goed te doen! Pling Dus misschien is dit toch een kansje..
Dit is natuurlijk geen oplossing, maar ik wou het even kwijt.

groetjes boontje

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 20:39

Ach, misschien zit er nog een kansje in.. Gewoon hard doorwerken op school en je ouders zijn tevreden en jij ook!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:45

heb ik ook idd Bloos! sinds ik die pony verzorg plan ik alles veel beter en dingen van hw die ik niet nodig vind omdat ik het snap doe ik ook gewoon niet en de leraren weten dat maar hebben er - bij mij tenminste - geen problemen mee, omdat mn cijfers gewoon goed zijn Lachen

ik heb nog steeds de stille hoop dat die verzorgpony ooit mijne zal zijn, weet zeker dat het me gaat lukken met school en al!

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 21:14

Hoop voor jou dat het ooit zo zal zijn Haha!