Sinds gister heb ik een shetlandveulen hij is nu 6 maanden.
Hij saat nu op een weiland maar dat is erg verwaaloosd en er groeien nu enorm veel van die klitteballetjes. Ik ben vanmiddag met mijn vriend geweesd en heb er al veel uitgetrokken maar dat is pas een vierde van wat er moet gebeuren.
Mijn shet zit ondertussen helemaal vol. Hij is nog erg "bang" en ik mag nu wel in de buurt komen maar hem nog niet aanraken. Zijn staartje zit helemaal vol en ben bang dat ik het er niet meer uit ga krijgen. Net als zijn manen. Om het van zijn vacht te krijgen lukt wel want ze vallen er vanzelf al een klein beetje af. Maar wat moet ik nu doen? Als ik nu alles wegknip .. manen+staart en het staat er nog zit hij zo weer vol. Ik word deze week ook opgenomen in het ziekenhuis en kan ook niet veel doen daar. Ik kan hem eigenlijk pas knippen als die vertrouwen in mijn heeft en hem aan mag raken. En tot hoever mag je zijn staart afknippen? (uitpluizen kan niet het zijn echt "poedersuiker"
)En weet iemand een snelle manier om deze weg te krijgen. (ik heb er vanmiddag een hoop met wortel en al uitgetrokken)
Groetjes Tiffany