Verveling in de paardenbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Verveling in de paardenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 19:48

Wat doen jullie tegen de verveling in de paardenbak ?
De wintermaanden staan onze twee merries overdag weer in de paardenbak, ze vreten het hout aan en een spit kuilen. Ze nemen het gedrag ook van elkaar over. Ik voer 4x per dag hooi ( in tonnen), waar ze toch wel een hele tijd mee bezig zijn. Daarbuiten vervelen ze zich gewoon, ik zou dat ook doen als ik hun was.
Ik heb wel eens een tijd een zeil neergelegd, de randen ingespit en hooi in het midden, skippybal, maar na een paar dagen is de lol er ook weer vanaf. Nog andere ideeen ?

RUBYWHITE

Re: Verveling in de paardenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:51

Mijn paarden vervelen zich nooit zo in de bak. Er is genoeg te kijken in iedergeval Haha! verder krijgen ze geregeld hooi en er liggen altijd 2bulten meer hooi dan dat er aan paarden in de bak staan. Hierdoor gaan ze onderling ook bewegen. Verder houden ze zich bezig met elkaar te vermaken...en kantjes maaien Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:53

Wilgentakken er in? Die van ons staan aan de weg en kijken daar lekker naar. Mijn paard verveeld zich niet zo snel gelukkig. Hooi eens op een andere plek leggen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 20:07

Een van de merries, een superschatje met rijden en verzorgen, die is nogal onrustig in de bak, loopt baantjes en spit. volgens mij is het een combi van verveling en "aangeleerd" gedrag. In de stal kan ze ook heel ongedurig zijn. De ander doet soms ook mee, morgen leg ik in ieder geval het hooi op een andere plek en wilgentakken probeer ik ook te regelen.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:16

Tv in de bak, bankje der bij Clown

Een cola fles vullen met biks en gaatjes er in maken zodat ze het er uit moeten spelen Verward
Een liksteen ophangen?

een grote paardenvoetbal, Meer kuil geven, idd wilgentakken. en tegen het bijten aan je omheining kan je misschien een stroomdraadje spannen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:26

switchx schreef:
Tv in de bak, bankje der bij :+

Een cola fles vullen met biks en gaatjes er in maken zodat ze het er uit moeten spelen Verward
Een liksteen ophangen?

een grote paardenvoetbal, Meer kuil geven, idd wilgentakken. en tegen het bijten aan je omheining kan je misschien een stroomdraadje spannen

Haha! Gestoord

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:29

Ik weet niet wat je met ze doet maar je kunt er een dvd instoppen met de toppaarden uit jou dicipline
(hoe schijft je dat) en dan gaan ze super lopen hoor. Ja