Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kelly007 schreef:Hij is niet zo stout qua karakter, maar omdat hij snel schrik heeft van aanrakingen nu hij wordt beleerd voor te rijden. Eens hij schrik krijgt begint hij zeer dominant te doen en wordt wel een beetje gevaarlijk. Dus moet ik hem waarschijnlijk wel laten castreren.
mvg
. vikki schreef:Wil je met hem gaan fokken of niet? Zo niet, dan hebben zijn ballen imo totaal geen meerwaarde en zou ik hem lekker laten castreren. Dan heeft je paard geen last meer van evt. opspelende hormonen en kan je hem over het algemeen veel meer bieden. (Er zijn immers nog steeds heel veel stallen waar hengsten niet op de wei kunnen... stallen waar ze uberhaupt geen hengsten toe laten etc.) Ik zou zelf zeker niet wachten met castreren tot je paard gevaarlijk wordt... dan ben je imo al een beetje te laat. Als je zelf niet heel sterk in je schoenen staat (of gewoon twijfelt), dan denk ik dat je je paard EN jezelf een groot plezier doet door hem tijdig te laten castreren. Dit zijn iig de redenen waarom ik mijn hengst heb laten castreren en ik heb nu echt een geweldig rijpaard aan hem die niet op of om kijkt wanneer er weer eens een hengstige merrie voorbij komt.