Stalling gezocht omgeving Amsterdam: TIPS!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tpoolsepaard

Stalling gezocht omgeving Amsterdam: TIPS!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 17:09

Volgend jaar verhuis ik naar Amsterdam. Mijn Max gaat mee. Ik heb al flink gegoogeld naar een nieuw onderdak voor haar, maar ik kom er niet uit. Wie kan mij helpen? Wie heeft tips?
Dit zijn mijn wensen/vereisten:

* Max moet weidegang hebben. Zomer én winter. In de winter hoeven dat geen uren te zijn, maar wel even met een maatje op t gras.
* Geen onrustige omgeving (schreeuwende en rennende kinderen).

Of er nou een solarium bij is, of stapmolen zal me worst wezen! Fijn als t erbij is, maar geen must...
Wie heeft er ervaring/tips??!!
Groetjes Stephanie Koe

Rivendell

Re: Stalling gezocht omgeving Amsterdam: TIPS!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:27

Ligt eraan hoever van Amsterdam je wil zoeken. In deze omgeving is weidegang in de winter haast onmogelijk. Bij ons staan ze in de winter overdag een paar uur in de paddock. In de zomer dag en nacht buiten. Nu lopen ze overdag nog op het land en 's nachts op stal.
Deze stal zit in Mijdrecht (in de buurt van Uithoorn), voor meer info: http://www.kievitshoeve.nl

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:29

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:33

Ik denk dat weidegang in de winter in Amsterdam echt een groot probleem gaat worden.. Niet alleen door de hoge grondprijs, maar ook omdat de bodem in deze omgeving erg lang soppig blijft, waardoor het land veel sneller vertrapt wordt.
Een paar uurtjes paddock is vaak wel mogelijk.

Manege Diemerbos heeft trouwens wel winterland, meer weet ik er niet van Lachen

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:34

www.stalwennekers.nl heel groot maar veel fijner als een kleine stal. je hebt daar je eigen landje en daar mag je je paard het hele jaar door op zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:09

Je topic hoort op EA GZ Diensten, maar gezien je daar nog niet mag posten komt er hier een slotje. Je moet eerst 25 zinvolle paardenposts maken Lachen