Paard vaak wondjes? Normaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Paard vaak wondjes? Normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 12:10

Als het onderwerp hier verkeerd staat, graag verplaatsen. Sinds een jaar is mijn paard (ruin) van stal veranderd, waardoor ze nu elke dag 12 uur met 2 andere paarden (ook ruin) in de zomer en in de winter buitenstaat en s'nachts een paddockstal heeft. Hij is altijd al de underdog geweest ( was ook vroegfer ook altijd zo) en wordt af en toe echt weggejaagd. Hij staat wel altijd in de buurt van de 2 anderen, maar toeneiging zoekt hij niet en de anderen ook niet bij hem Natuurlijk niet altijd leuk voor hem, maar zo zit naar mijn mening de paardenwereld in elkaar.Of ben ik te hard? Echter, elke maand heeft hij wel een beetwond of de laatste maand een wat grotere wond midden op zijn hoofd. Ik blijf smeren met zalfjes, een ander stal is moeilijk te vinden en ik ben verder erg tevreden waar hij nu staat, 24 uur toegang tot hooi, veel buiten en dicht bij huis. maak ik me nu te veel zorgen? Af en toe vind ik het wel eens erg zielig voor hem. Wat denken jullie

Meikevdv

Re: Paard vaak wondjes? Normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:32

Mijn paard is ook pas naar een nieuwe stal gegaan en hij werd de eerste 2 weken super erg gebeten en afgestoten. Het duurt gewoon eventjes bij paarden om gewent te raken aan elkaar. Ik zag ook altijd wondjes maar die zie ik nu haast niet meer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:30

Ik vind het er bij horen ja. Mijn paard liep inhet begin steeds te klieren met een dominatie merrie, daar werden ook weleens klappen uit gedeelt.

Maar als hij zolang al zo vaak wondjes heeft, is het mogelijk om hij bij andere paarden te zetten?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:38

Tsja mijn ruintje ligt wel goed in de groep en heeft ook regelmatig een wondje.Dat komt omdat de ruinen heel vaak met elkaar spelen en dat gaat er soms wel eens ruig aan toe.Ik kan me er niet druk om maken.

Maar misschien is het een oplossing voor jou paard als er 1 paard bij komt te staan en hij ook een maatje krijgt.Nu staan er 3 en ik zou zelf altijd een even aantal paarden bij elkaar zetten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:18

Wondjes horen bij een paardeleven. Zolang het niet te vaak en te grote wonden zijn, niks aan de hand.
Ik zou wel bekijken of het mogelijk is je paard bij een andere groep te zetten. Ook voor een paard is het niet leuk als hij er niet "bijhoort".

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:19

ik vind het lang duren dat je paard nu nog regelmatig wondjes heeft. zou toch besluiten hem met een ander paard op het land te zetten of een draad tussen de paarden zodat zij wel kontakt kunnen hebben maar elkaar niet kunnen verwonden.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 12:52

Helaas kan ik mijn paard niet bij een andere groep neerzetten, want we hebben hier maar 3 paarden. Voor een vierde is het land te klein. De stal is verder ideaal voor hem, want hij krijgt meer beweging en hij is wel blijer dan vroeger, omdat hij meer contact heeft, maar inderdaad hij hoort er niet helemaal bij. Als 3 ruinen zijn ze inderdaad vaak wat omstuimig. Zo snel wil ik ook weer niet wisselen, want dan staat hij weer de hele winter op stal en dat vind ik geen goed alternatief