Hoi,
Altijd heeft mijn paardje zich laten vangen, kwam meestal al op je afgelopen als je de wei inkwam. Nu sinds een week krijg ik haar niet meer te pakken. Blijft zenuwachtig om je heen draven en galloperen. De andere 2 kan ik gewoon pakken, en ze loopt ook mee dan, maar als ik haar wil pakken rent ze weer zenuwachtig weg.
Gisteren kreeg ik haar ineens, wilde naar de poort lopen. Bleef steeds stilstaan en wilde terug naar de groep. Toen ik eenmaal bij de poort was begon ze te steigeren en moest ik loslaten en rende gelijk terug naar de groep. Erna kreeg ik haar niet meer te pakken. Ik heb afgelopen 4 dagen telkens min. een uur geprobeerd, met wat lekkers, zonder wat lekkers, op grond gaan zitten en iets laten kraken, met rug naar haar staan en haar negeren en rest wel aan dacht geven,,,,, snoepjes, en zelfs dat neemt ze niet aan.
vanaf we verhuisd zijn naar ander weiland is haar gedrag al wat aan het veranderen. Onder rijden blijft ze hinniken naar Nikita en probeert zich zelfs als we buitenrijden om te draaien dmv steigeren en dan een pirouette om terug te kunnen komen. ik pak haar dan wel aan en rijd gewoon verder, maar ze blijft dribbelen en hinniken als een merrie die haar veulen mist, de hele weg lang. Wie weet wat dit kan zijn, verlatingsangst??? gewoon aanstel?? iemand die haar in wei wat heeft gedaan of heeft opgejaagd???
Ik vind vreemd dat dat nu ineens is, terwijl het nooit een probleem met haar was, niet met vangen, niet met rijden. Ik kan haar niet eens meer gewoon wat lekkers brengen en aaien.
En nee, niet elke keer als ik kwam en haar ving ging ik rijden, ook vaker wandelen, poetsen of alleen knuffelen.
Wie heeft tips of weet raad