Wie heeft tips voor mij en mn lieve arabiertje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Serafina80

Wie heeft tips voor mij en mn lieve arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 11:51

Hai allemaal!

Ik heb een vraagje over of iemand een goed idee voor mij heeft.
Ik rij bij een handelaar en heb daar vorige zomer een super arabiertje beleerd, super pony! Haha!
Toen werd ze verkocht aan een meisje, gelukkig in de buurt!! Nu is de pony weer terug bij de handelaar, omdat ze intensive arbeid niet meer aan kan doordat ze een blessure heeft gehad. Nu wordt ze gewoon weer doorverkocht en dat is dus heel slecht want ze moet iemand hebben die haar lekker veel aandacht geeft en gewoon rustig met haar wil rijden en ook niet te vaak! Nou , ik weet zeker dat ik de juiste persoon hiervoor ben!
Maandag wordt ze als het goed is weer doorverkocht en dat wil ik dus helemaal niet! Ik wil haar heel graag zelf kopen maar ik weet niet of ik dat van mn ouders mag en of ik misschien een deal met ze kan sluiten. Ik zou bijvoorbeeld een heel goedkoop stuk grond in de buurt kunnen zoeken ..? Heeft iemand ideeen? Ik hoor het graag want ik ga vanaf nu echt alles proberen!!! Ik wil haar zo ontzettend graag hebben! Ze hoort gewoon hier...en niet bij die enge handelaren!! Boos!

Veel Liefs Dagmar

milou123

Re: Wie heeft tips voor mij en mn lieve arabiertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:53

ik ou het eerst even met je ouders overleggen..

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 11:54

Dat doe ik ook zeker wel..alleen daarvoor heb ik wel goeie tips nodig!

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:06

Met een goedkoop stukje land ben je er niet. Stalletjes, mestafvoer enz. daar komt nog een hoop bij kijken. Ook moet je dan voor gezelschap gaan zorgen. Ik zou naar een goedkoop pensionadres bij een boer ofzo uitkijken. Ik weet niet of je bij jullie in de buurt een beetje buiten kunt rijden, want dan heb je niet eens een bak nodig. Het mooiste is een adresje waar je paard ook 's winters nog naar buiten kan. Als je naar een echte pensionstal gaat ben je best veel kwijt in de maand en dat is wel jammer als je een paardje hebt waar je niet zo heel veel meer mee kan.

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 12:08

Ik zou haar waarschijnlijk bij diuezelfde handelaar neer kunnen zetten voor 100€ per maand..dan heeft ze een stal, voer en heel veel vriendjes. Is dat veel? En mij maakt het dus niet uit dat ik niet veel met haar kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:19

dat is op zich niet veel, maar denk je ook aan de toebehoren? en hoefsmid, verzekering, entingen, wormenkuren, dierenartsen om maar eens wat te noemen.

ga van te voren heeeeeeeeel goed na of je het echt wel gaat redden. achteraf voor verassingen komen te staan is echt niet leuk Knipoog

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 12:36

Nee daar heb je wel gelijk in! Bij die 100 euro zit ook hoefmid en entingen in dus ik kom opzich een heel eind. Toch zou ik het graag willen proberen, desnoods verkoop ik haar zelf nog en dan wel aan hele goeie mensen! maar ik moet nog wel even goed nadenken inderdaad:)

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:04

Dan is het helemaal afhankelijk van je portemonnee. Ook moet je voor jezelf nagaan of je veel plezier van zo'n paardje gaat hebben. Doorverkopen zal niet meevallen, dus daar zou ik me niet blind op staren. Als je er alleen maar zorgen van gaat hebben, dan is 100 euro ook teveel. Je houdt een paard voor je plezier en als je van te voren weet dat je alleen maar ellende gaat krijgen dan zou ik er nog eens goed over nadenken.

Bstijgbeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:06

Misschien kunnen je ouders je wel helpen.