2 paarden ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deborahke

2 paarden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 11:23

hey,

ik weet niet waar dit hoort,dus verplaats maar als het nodig is Knipoog
ik heb nu dus een jonge draversmerrie die ik absoluut niet kan wegdoen krijg het gewoon niet over mijn hart.
toch zou ik achteraf verder willen in de sport en er een sportpaardje bij willen kopen.
maar tot hoe ver is dit betaalbaar ?
ik betaal 220 euro per maand

en hoe doen jullie dit , hebben jullie voor een 2de paard gespaard
en hoeveel moet je rekenen voor een goed sportpaard ?

Jol1

Re: 2 paarden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:09

Het zit 'em echt niet in de aanschafprijs, maar in het onderhoud. Reken maar eens uit wat een paard per jaar kost aan stalling, hoefsmid enz. En dan heb ik het nog niets eens over dierenartskosten. Je bent dus met 2 paarden elke maand veel geld kwijt en dat voor járen. Aanschaf is maar éénmalig en is veel beter te overzien.

JennS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:13

Een goed sportpaard ben je zeker boven de 8000 kwijt.. ligt eraan wat hij allemaal moet kunnen, leeftijd, wat hij gestart heeft e.d.
Maar indd onderhoud is veel duurder. Ik heb twee paarden, eentje staat op een landje waar ik niks meer mee doe en dus ook bijnan iks voor betaal en de ander rijd ik nog en die staat op een pensionstal.

leannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:14

Tja idd de aanschaf is te overzien, maar dan geld daar nog wel bij Wat voor sportpaard zoek je? Hoe oud? Tot hoever wil je ooit komen?
Ik denk namelijk niet dat je zeker 8000 euro kwijt bent, maar dat ligt aan het niveau dat je wilt gaan rijden en wat voor een paard je koopt.

SDKuiper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:17

8000 heb je een of ander Z paard, als je gewoon een paardje wilt waar je verder mee kunt komen in de sport als je samen traint, kun je voor 3500 wel een leuke vinden hoor

JennS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:20

Ik heb gekeken naar 3-jarige die nog niks konden begin dit jaar.. Bijna alles was vanaf de 8000 euro. Maarja ligt er dus aan wat ze kunnen en hoever je er mee wilt komen.

leannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:25

Hmm,, dan heb je toch echt verkeerd gezocht. Ik zou tenminste voor een paard van 3 jaar geen 8000 euro neertellen!

Edit; Deze hebben alleen hun gangen en ouders mee, maar hebben verder nog geen wedstrijdervaring of niks dus denk dat jij dan bij ERGGGGGG spectaculaire paarden hebt gekeken.

JennS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:26

Heb ik er uiteindelijk niet voor betaald, maar ik heb leiver een duurder goed paard dan een geodkoper paard waar ik weer mee door een hel moet gaan (qua blessures)
Maar ieder zijn eigen ding, was alleen mijn idee over de aankoop van paarden.. Nu weer even on-topic

Edit: Weet niet of je mijn Woutje spectaculair vind Knipoog

leannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:32

In je profiel zijn zn gangen een beetje moeilijk te beoordelen,, dus geen idee Knipoog

Maaruhm,, Ik vind het raar dat je de prijs koppeld aan blessures! Volgens my heeft dat weinig met elkaar te maken. Volgens jou goede (dure) paarden kunnen evensnel een blessure krijgen als een ander paard. Maar het verschil zit hem voor myn gevoel meer in het opleidingsniveau, capaciteiten (gangenwerk, werkwilligheid enz.) en afstammeling..

JennS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:40

Ja tuurlijk, maar een paard met een goed keuringsrapport een goede lijn dat is ook belangrijk.
Ik heb het ook niet voor hem betaald hoor..
Het was meer een opmerking dat de meeste paarden die en beetje wat kunnen en capaciteit hebben gewoon duur zijn.
Dat is de indruk die ik heb gekregen toen ik op zoek was naar een goed paard. Het kan nu ook anders zijn of ik heb verkeerd gekeken.

leannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:45

Nee, ik zeg ook niet dat je totaal ongelijk hebt. Maar 8000 euro voor een vrijwel groen paard is overdreven veel.
En daarbij zie ik je net zeggen dat een minder duur paard door een hel gaat (of jij) door blessures en DAT vind ik echt niet kloppen. Want hoe duur je paard ook is, hij heeft evenveel kans op blessures als wanneer hij voor 2000 euro minder was verkocht..

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:51

ik denk ook dat het niet het belangrijkste is hoeveel je voor een paard uit kan geven maar of je er wel twee kunt onderhouden jaar in jaar uit. Dat is nog veel duurder! Hier zou ik eerst eens een kostenplaatje van maken want alleen de stalling rekenen van 220 per maand daar ben je er nog lang niet mee. Denk ook aan smid, DA, entingen, dekens etc. Ik denk dat je echt goed op een rijtje moet zetten wat je denkt kwijt te zijn en dan pas kijken naar de prijs van het paard zelf.

Ik denk dat je voor een paar duizend euro best een leuk paard kan vinden waar je goed de sport mee in kan.

succes

deborahke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 13:20

ik zoek dus eigenlijk een jong paard rond de 4,5 a 6 jaar mag wedstrijdervaring hebben maar is niet noodzakelijk moet vooral braaf zijn en ik moet er mee verder kunnen in de sport natuurlijk geen saint george gewoon hier en daar een parcourtje

ik zou zowieso voor het paard sparen dus eerst geld opzijleggen,tot ik genoeg heb om op zoek te gaan naar 1 en ook een groot budget opzijleggen voor de dekens en zadel en dergelijkee..

leannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:36

Hmm Tja, ik weet niet hoe jou financiële plaatje eruit ziet. En je kunt rekenen op de dubbele kosten van 1 paard he.

deborahke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 13:42

ik woon dus nog thuis en mijn budget is ruim genoeg voor de moment,omdat ik ook niets anders hoef te betalen dan enkel mijn paard
ben ook niet echt van plan om snel aleen te wonen Knipoog

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:48

bedenk ook dat je niet alleen financiëel moet investeren in een tweede paard. Ook zal het extra tijd kosten... Kun en wil je dat vrij maken?
Ik heb twee paarden en werk daarom parttime. Zou ik fulltime werken, dan zou ik te weinig tijd hebben voor twee paarden. Zelf vind ik een bijrijden geen optie, want ik heb de paarden tenslotte voor mezelf...en niet voor een ander....
Ik rijd beide paarden 6 dagen per week. De ene heeft vrij op dinsdag en de andere op donderdag. dat zijn de dagen dat ik de hele dag werk. Ik ga dan 's avonds naar les, zodat ik in de winter in het donker toch nog 1 van de beide kan rijden. Ik kan op mijn eigen stukje land namelijk niet in het donker rijden...

deborahke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 13:51

ik werk ook parttime Knipoog
en met 1 heb ik nu echt tijd teveel want na mijn werk zit ik meteen bij haar ongeveer van 6 tot 10

maar ga het allemaal nog eens op een rijtje zetten