Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

_lOnnie_ schreef:als hij toen je m kocht, veel dunner was, wel ja.
als hij altijd zo dik is geweest moet je misschien kijken of hij niet teveel voer krijgt. en veel beweging.
dat wil ook nog wel s helpen
ik zou hem wel op zaagsel zettten, als hij echt maar blijft eten, want als hij zo dik is kan dat nooit goed voor hem zijn, lijkt me
chanora schreef:_lOnnie_ schreef:als hij toen je m kocht, veel dunner was, wel ja.
als hij altijd zo dik is geweest moet je misschien kijken of hij niet teveel voer krijgt. en veel beweging.
dat wil ook nog wel s helpen
ik zou hem wel op zaagsel zettten, als hij echt maar blijft eten, want als hij zo dik is kan dat nooit goed voor hem zijn, lijkt me
Daantje1981 schreef:Je kan beter 3 keer per dag hooi geven en 1 of 2 keer per dag biks. Dat is veel beter.
hertog schreef:Kijk uit met zomaar al te drastisch op dieet zetten, vriendin deed dat met haar shet, en die as binnen een paar dagen dood. Doordat de pony zijn vetten gaat verbranden ipv het voedsel dat ie normaal krijgt, vergiftigd hij zichzelf. Dus idd rustig afbouwen, iets minder krachtvoer, stro minimaal, mengen met het vieze stro, en op hooi zou ik niet beknibbelen. Zaagsel is volgens mij ook niet zo goed voor de hoeven.
chanora schreef:Mijn pony krijgt 3x per dag biks en 1 keer kuil of hooi.
Hij krijgt maar een half schepje biks per keer
Vonnie84 schreef:chanora schreef:Mijn pony krijgt 3x per dag biks en 1 keer kuil of hooi.
Hij krijgt maar een half schepje biks per keer
En hoeveel kuil/hooi krijgt je paard? Ik vind het opzich nix gek dat je paard zoveel stro eet, want ik vermoed dat je paard anders veel te weinig ruwvoer binnen krijgt.
Ik zou je paard dan ook niet volledig op zaagsel gaan zetten, maar zaagsel met stro erover heen.
Vonnie84 schreef:En wat voor pakken kuil/hooi heb je dan? Kleine baaltjes? En wat voor paard heb je? (ras, hoogte, leeftijd en wat voor inspanningen verricht hij).