Op het feit na dat hij er uitziet als een teddybeer en dus snel bezweet is bij het rijden, heb ik het idee dat hij er chaggerijnig van is.
Voorheen is hij altijd 'verwend' geweest, hij stond bij rijpaarden/pony's op stal en als die in het winterseizoen snachts op stal gingen, ging hij mee, omdat hij anders snachts alleen buiten zou staan en dan zelf wel ervoor zorgde dat hij uit de wei kwam

Nu op mijn nieuwe stalling de mogelijkheid er was hem als heerlijke winterweidepony te houden met de andere shets leek het mij wel leuk voor hem, hou er zelf van paarden zo lang mogelijk dag en nacht buiten te hebben.
Echter is Bas momenteel slecht te genieten. Hij is nukkig, met het rijden strontvervelend, hapt naar de andere pony's als ik er ben etc. Hij zit niet lekker in zn vel heb ik het gevoel.
Ik heb het idee dat hij de stal wil. Afgelopen vrijdag stond hij een nachtje op de box omdat hij gewassen was voor een wedstrijd zaterdag en hij was helemaal in zn hum. Hij stond geheel content met zn koppie omhoog tussen 2 paarden te kijken zo van : "hehe, lekker, ik sta binnen"
Lekker droog stro, bultje hooi voor mn neus... lekker.
Als ik hem de wei indoe nadat we wat gedaan hebben moet ik zo'n beetje oppassen dat hij niet achter mij de wei weer uitnaait. i.p.v naar zn vriendjes te gaan, blij te zijn dat hij van me af is, te gaan eten bij de kuilbaal, blijft hij bij het hek staan.
Zou het kunnen dat zn humeur zo is vanwege het vieze koude weer en dat hij daarin dus buiten moet staan ? Zoals hij niet gewend is ? Een soort van winterdepressie ?

Of is het puur toeval en heeft hij gewoon een slecht humeur, dat toevallig tegelijk met het winterweer valt ?
Ik zit erover te denken ze binnekort toch maar naar binnen te halen en te scheren, onder dek te zetten. Maar aan de andere kant heb ik zoiets van: "hij kan best buiten blijven, dat gedoe met dekens e.d"