2 Shetlanders houden in een kleine paddock?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

2 Shetlanders houden in een kleine paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 13:51

Ik heb een shet die behoorlijk hoefbevangen is geweest en dus niet meer volop op het land kan, voor hem hebben we dan ook speciaal een schuilhokje gemaakt en uitloopje met zand, soort kleine paddock dus.
Nu vind ik hem gewoon helemaal niet vrolijk en op de dagen dat hij niet een paar uurtjes op het land kan, staat hij de hele dag alleen, soms dagen achter elkaar.
Nu heb ik nog een shetje, maar die is gewend gewoon op de wei te staan en is de dikte vriendinnen met de andere shets die daar ook staan. Als ik mijn 2 shets samen op een landje zet, staat ze dus alleen maar bij de ingang te wachten tot ze weer bij dr vriendinnetjes mag.

nu zat ik toch een beetje met Bento, de shet die dus alleen staat, een hele kleine minishet erbij zou een oplossing kunnen wezen maar ik kan er niet nog een pony bij hebben. Nog een mogelijkheid is om het hokje te vergroten en mijn andere shet erbij te zetten en dan bijvoorbeeld niet elke dag maar om de dag of iets?

maar is dit nu zielig? om haar van het land af te halen en ook apart te zetten bij Bento?
ik zal een foto plaatsen als idee hoe groot het hokje is..

Afbeelding

andere ideeen of oplossingen zijn ook welkom!

Mandy_

Re: 2 Shetlanders houden in een kleine paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:58

Hmmz lastig, is t niet een idee t hokje zowiezo groter te maken en je andere shetlander erbij te zetten en ze samen om de dag op t weiland te zetten? Of mag hij helemaal niet meer op t land?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 14:02

hij mag als het land kaal is hooguit een paar uurtjes erop.. het is op zich ook geen probleem om dan mn andere shet wel iedere dag op het land te zetten maar als ik dat de hele dag doe heeft het hele idee nog geen zin natuurlijk want dan staat hij nog alleen

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:02

Ik herken het probleem. Wij hebben ook een shetje die schraal moet staan en zeker in het voorjaar en begin zomer niet zomaar in de wei kan. We hebben ook een paddockje gemaakt en daar gaat ze in het voorjaar samen met een maatje in. Nu staat ze overdag nog in het land en 's nachts zet ik haar apart. Afgelopen zomer heb ik haar in de bak gezet, daar stond ze in haar eentje en ze werd er superchagrijnig door. Het is jammer dat jouw paddockje wel erg klein is. Het was mooier geweest als hij 2x zo groot zou zijn. Het ligt er dan ook aan of je ze ook regelmatig beweging geeft. Als dat zo is, dan kun je ze best met z'n tweeën daar neerzetten. Als je ze geen beweging geeft dan zou ik proberen om de paddock iets te vergroten.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:03

Al zet je hem aan t eind van de dag bij haar op t weiland en zet je ze s avonds samen in de paddock staat zij meerendeels van de dag op t land hij samen met haar een paar uurtjes en s avonds samen in de paddock....

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 14:05

bedankt voor jullie reacties Lachen het paddockje vergroten is geen optie.
beweging krijgen ze wel, Bento nog niet erg veel, Moony wat meer... kan natuurlijk ook overdag Moony op het land zetten en Bento in zn paddock alleen laten en dr snachts erbij zetten..

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:11

Ja en mocht t land goed kort zijn dat je hem er bij zet voor een paar uur en dan s avonds met ze tweeen in de paddock...is er ook geen optie om ze naast elkaar te zetten?Zij in t gras hij kaal ernaast?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 14:19

als hij op het land staat, staat hij inderdaad naast de andere paarden, maar hij staat niet erg veel op het gras..