Help mijn paard snapt de drinkbak niet!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Binckydenice

Help mijn paard snapt de drinkbak niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 11:27

Ik heb een paard die sinds zaterdag op stal staat. Maar hij begrijpt de electrische drinkbak echt niet! Zodra ik het indruk begint hij meteen te drinken omdat hij dorst heeft. Hij snapt niet dat hij er zelf tegen aan moet duwen. Dus ik ga nu maar met emmers in de weer want straks droogt hij uit. Wie weet een trucje om mijn paard dit te leren?

Jimbo

Re: Help mijn paard snapt de drinkbak niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:04

geen flauw idee, als je die lepel indrukt en hij gaat drinken dan snapt hij al een hele hoop. misschien is het een beetje wreed, maar laat hem lekker dorst hebben, en geef hem dan niet zijn zin door weer met emmers aan te komen, dan leert hij het echt niet. gewoon elke keer als je weggaat even wat water in de drinkbak doen en dan weet hij het vanzelf wel.
of misschien samen met een ander paard op stal (als het groot genoeg is) dan kan hij het van dat andere paard leren

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 13:06

Ja, de paarden die naast hem staan doen het allemaal gewoon... Ik had hem dus zaterdag avond gewoon laten staan ik dacht hij komt er zelf wel achter. Maar nee hij had gisteren zo'n verschrikkelijke dorst... Was gewoon zielig om te zien hij begreep het gewoon echt niet.

De buurman en buurvrouw drinken wel gewoon dus dat ziet hij toch ook wel?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:11

Zorg gewoon dat er een beetje water in de drinkbak zit, en als hij echt dorst krijgt dan gaat hij er wel bij.
Geef hem in ieder geval geen water meer uit een emmer, maar laat hem alleen water krijgen via het drinkbakje. Het kwartje valt vanzelf wel een keer, en doodgaan van de dorst doet 'ie ook niet zomaar. Zeker niet met dit weer.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:16

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 13:17

Ik kan dus de emmer niet uit de stal halen omdat mijn shetje erbij staat, die heeft normaal gesproken genoeg aan een emmer maar met mijn grote erbij niet. Als ik die drinkbak vol laat lopen drinkt hij er wel uit maar dat drukken doet hij niet....

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:27

De mijne snapt het ook nog niet helemaal maar ik laat hem telkens vollopen als ik wegga en af en toe drukt hij er wel zelf op soms niet. Het is jammer dat die kleine erbij staat want die komt niet bij het waterbakje dus die heeft wel een emmer nodig. Doe het hem is voor vanavond den;)

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 13:32

ja ik ga vanavond zelf wel even in die bak hangen voor hem haha, ik zal het hem wel even leren...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 13:33

in dat andere topic stond dat je er goed stroop op kon smeren misschien dat ik dat eens probeer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 09:36

Zie de gegeven link