probleempje met weide

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elixir

probleempje met weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 11:29

Ik heb hier één (redelijk grote) weide voor mijn paard (die in aantocht is Haha!) maar, er moet dus gereden worden in de weide (is een weide die altijd droog ligt doordat hij beetje schuin loopt en water dus altijd weg is.. Maar er moet ook gemaaid worden, want van die weide wil ik hooi gebruiken.. Maar mijn vader zegt, als het een weide is om te maaien dan moet mijn paard op stal & dan kan ik er ook niet in rijden tot in juni ofzo... Dat is dan ook een groot probleem, ik kan de weide natuurlijk ook opsplitsen, maar dan zit ik met minder plaats om te rijden & op een stuk (hoefslag) dat geen rechthoek is... Dus de hele weide gebruiken om in te rijden & te maaien zou handig zijn, maarja hoe doe ik dit? Iemand een oplossing voor dit probleem? Paar ideetjes ofzo?
Alvast bedankt voor de reacties Knipoog

Deau

Re: probleempje met weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 12:13

Hoe groot is jou weide dan? Ik heb 1 hectare.

Heb gewoon 2 stukken gemaakt. 1 voor het maaien en 1 voor de pony's.

zodra het is gemaaid gaan de pony's op het gemaaide stuk. Daar rijd ik dan ook Ja

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 12:29

Ik weet niet hoe groot die is hoor Haha! tgoh, de breedte is ongeveer een 40 meter denk ik en de lengte denk ik 100 meter als het al niet meer zal zijn...

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:24

Krijg je er dan wel genoeg hooi af? Want erg groot is het niet. Maar kan je niet een stukje van 20 bij 40 afzetten waar je paard kan eten en jij kan rijden? Ik denk dat het slimmer is om hooi te kopen, is niet heel duur. Gewoon graszaadhooi.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 14:59

maar weet niet juist hoe groot die is zou het eens moeten controleren maar is erg lang naar achter toe weet het echt niet, en er komt wel veel hooi af hoor.