hoe maak je een hengstenvlecht??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

an_horses

hoe maak je een hengstenvlecht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 08:39

Haaj.., hoe maak je een hengstenvlecht het lukt mij echt niet!:D
en wat kun je allemaal in de manen maken ik weet knotjes..matje...hengstenvlecht.. en voor de rest niet..

groetjesss angela Haha!:D:D:D:D:D:D

hop

Re: hoe maak je een hengstenvlecht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 08:41

Net zoals dat je een mens invlecht. Alleen nu pak je de bijkomende plukjes haar maar van 1 kant ipv van beide kanten.

Abantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:49

je kan ook nog gewoon van die dikke vlechtjes maken tot de helft ofzoo dat vind ik ook wel mooi

Chardonnay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:39

Ik vlecht altijd onderlangs als ik een hengstenvlecht maak. Dan komt hij er mooi bovenop te liggen. Je moet wel strak vlechten anders gaat hij er heel snel uit. Maar door het veel te doen gaat het steeds beter.

Veel succes! Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:30

zoals je bij jezelf een 'invlecht' maakt. Je begint vooraan en pakt er steeds een evengroot plukje bij. Wel goed strak houden en vaak oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:24

Zoals iedereen eigelijk zegt .. ;
Je begint bovenaan bij de manen, en gaat vlechten. Maar iedere keer als je weer met dát plukje vlecht pak je er gewoon een plukje manen bij.
En idd veel oefen, en goed strak houden. Want de 1e keer zag het er bij mij ook niet uit .. Knipoog

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:19

Een klein plukje manen aan eht begin pakken, daarmee vlcht je 1× en telkens als je met het bonvenste stukje moet vlechten, pak je er een plukje bij. Als je de vlecht mooi erop wilt, moet je naar buiten vlechten, en als je hem erin wilt, moet je hem naar binnen vlechten.

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:21

dit topic volg ik ff!
bedankt voor de tips alvast Lachen

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:39

Wat bedoelen jullie dan met naar binnen en buiten vlechten? Ik wil ook graag eens een hengstenvlecht proberen te maken bij mijn paardje.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:58

* een hengstenvlecht (reeds boven uitgelegd hoe)
* knotjes of roosjes ( ook al diverse topics met foto's over)
* pleasure vlechtjes: heel fijne kleine vlechtjes vn zo'n 3 slagen, elastiekje en de rest os, wel strak naast elkaar leggen.
* Gewone strakke staartjes heel klein en strak langs elkaar
* een matje. Maak staartjes en verdeel de plukjes in twee. Pak steeds van twee naast elkaar een helft :
Voor een rechte mat:
de 1e pluk in 2 delen. De linkerkant laat je heel en doe je een stiekje in, de rechterhelft doe je samen met de linkerhelft van het 2e plukje, zo ga je door.
Voor een punt-mat: de 1e pluk hou je heel, doe je samen met de linkerhelft van de 2e pluk. De rechtehelft van 2e pluk samen met linkerhelft 3e pluk etc etc. Volgende rij net zo...

oukje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:00

Chardonnay schreef:
Ik vlecht altijd onderlangs als ik een hengstenvlecht maak. Dan komt hij er mooi bovenop te liggen. Je moet wel strak vlechten anders gaat hij er heel snel uit. Maar door het veel te doen gaat het steeds beter.

Veel succes! Knipoog

Ik vlecht ook altijd zo. En ja veel oefenen.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:00

@ onedesire: Suus wat ze bedoelen met erin of eruit vlechten heet in 'kappers' termen invlechten of opvlechten als je wil kan ik je het verschil wel eens laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:02

ik kan het niet, bij mij loopt de vlecht naar beneden toe zeg maar, telkens langere plukjes, heb t vaak geprobeerd, maar toch maar opgegeven Tong uitsteken