Ik ben nu alweer bijna een jaar de gelukkige eigenaar van mijn NRPS merrie ..
Toen ik haar kocht, was ze al bijna een jaar niet naar de hoefsmid geweest .. (weet ik zeker, want ik heb haar in dat jaar voor de vorige eigenaar ingereden
)Ik heb toen een maand later de hoefsmid laten komen maar hij vertelde mij dat er helemaal niets af hoefde bij haar, tenzij ik graag wilde dat ze kreupel ging lopen ..
Dan kon hij er wel een halve centimeter afhalen

Ik vind het nogal vreemd, want inmiddels is ze dus al bijna 2 jaar niet naar de hoefsmid geweest (okee behalve die keer dat hij voor niets langskwam
) en ik heb nu pas het idee dat haar hoeven iets langer beginnen te worden .. Dus volgende week ga ik de hoefsmid maar weer bellen..
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Ik kom niet absurd veel met mijn paard op straat (nog minder dan 1 keer per maand), omdat ze gewoon erg moeilijk is buiten en nog niet goed alleen naar buiten kan, dus het kan niet zijn dat haar hoeven veel op de straat slijten ..
De hoefsmid vertelde me ook dat hij dit eigg nooit tegenkwam ..
Waar kan dit aan liggen?
Heb ik gewoon "mazzel"?
Wie heeft dit nog meer?
Groetjes Inge

Daar is wel een tijd overheen gegaan hoor. En uiteindelijk had ik de hoefsmid ook maar om de drie maanden nodig. De hoefsmid vertelde mij wel dat ik gewoon "mazzel" had, zoals jij dat noemt. Ik heb trouwens ook nog mijn paard Biotine gegeven. Schijnt goed te zijn voor de groie en ontwikkeling van de hoeven. Mijn conclusie: erg prijzig en het doet niets. Niet bij mijn paard althans.