hallo medebokkers!
Ik heb nu een half jaar een merrie van 10 jaar oud. Je zou denken dat ze dan toch wel een aantal dingen gewend zijn, maar helaas. Mijn merrie is erg bang voor spray's. Van de zomer was het een heel gevecht om de vliegenspray bij dr in de buurt te gebruiken, maar later ging dat na veel vechten toch (redelijk) goed. Nu heeft ze helaas vandaag een verwonding opgelopen op dr voorhoofd, best een lelijke grote wond. Het bloed niet heel erg ofzo, het is meer een beetje oppervlakkig. Nu wilde ik vanmiddag wondspray erop doen maar daar werd ze helemaal panisch van. Ben drie kwartier met dr bezig geweest, maar het heeft niks geholpen. Die wond zit toch ook een beetje op een lastige plek (op dr voorhoofd net boven het gebied tussen dr ogen) dus is al lastig met spray te doen omdat je voor de ogen op moet passen en nu vind ze het dus ook nog hartstikke eng. Hoe kan ik nu ervoor zorgen dat ze die spray's niet eng meer vind zodat ik niet elke keer met een gestresst paard zit? hebben jullie tips en ervaring hiermee?
Alvast bedankt!!
Groetjes Caroline en Jewel