Verhuizen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gladiator

Verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 11:04

Wat kan ik doen om mijn paard snel te laten wennen aan zijn nieuwe omgeving? (Mijn paard van 23 jaar verhuist in de winter naar dressuurstal, omdat het moeilijk is hem in de winter thuis te houden, vorig jaar heeft hij in een andere stal overwintert, maar daar was hij niet gelukkig).

Wat doe ik het beste wanneer we daar aankomen? Hem rustig laten wennen in zijn nieuwe stal? De omgeving verkennen met mijn paard?

Moet ik hem een aantal dagen laten wennen voor ik ermee ga rijden?

Flieka_lOver

Re: Verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:16

Gewoon lekker laten wennen aan de nieuwe omgeving... Lachen
Ik zou idd een paar dagen wachten voordat je weer met rijden begint.
Toen mijn vriendin haar paard van 18 naar de manege verhuisde heeft ze 3 dagen niet gereden en heeft ze de eerste dag samen met Sesam in zijn box gezeten, ze heeft hem volges mij haar hele levensverhaal verteld Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:06

Ik laat ze even buiten lopen, omdat ze vrij onrustig is op stal. Als ze wat gekalmeerd is, dan de box in met wat hooi. Zo heb ik het vorig jaar gedaan, ze ging rollen en kwam vast te liggen. Gelukkig waren we erbij. Ze rolt nog steeds in de box, maar weet nu hoe het moet.
Ze is 21 en straks gaan we weer verhuizen, maaar gelukkig gaat mijn andere paard ook mee, heeft ze een 'bekende' bij zich.

hap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:34

Moest zelf ook door omstandigheden mijn paard kort achterelkaar verhuizen. Ben gewoon dezelfde dag even kort gaan rijden en heb even met haar aan de hand rondgestapt om haar te laten wennen. Ze was de eerste paar dagen een beetje kijkerig en onrustig en toen was het over. Kijk ik denk dat elk paard anders reageerd dat licht ook aan zijn karakter.

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:11

Oe spannend he! Dana word zaterdag ook voor de tweede keer in een jaar verhuisd helaas. de overgang naar deze stal verliep eigelijk heel soepel, 1e dag niets gedaan, 2e dag een beetje getut, losgegooid en gelongeerd ( vooral terein verkennnen haha) en de volgende dag gereden. Hopen dat t deze keer weer zo makkelijk verloopt! Jij ook succes iig!